همکاری Ask Photos و هوش مصنوعی برای یادآوری جزئیات کوچک


همکاری Ask Photos و هوش مصنوعی برای یادآوری جزئیات کوچک

مثالی که برای نشان دادن عملکرد Ask Photos در این سخنرانی مورد استفاده قرار گرفت مبتنی بر این فرض بود که شماره پلاک خودروتان را به خاطر نمی‌آورید. آنگونه که توضیح داده شد، Ask Photos تشخیص می‌دهد که کدام خودروها بیشتر در عکس‌‌های مربوط به خانه شما ظاهر شده‌اند و می‌تواند تشخیص دهد که کدام خودرو متعلق به شماست تا شماره پلاک شما را از آنها استنباط کند.

ورژن ۲۰۲۴ کنفرانس سالانه Google I/O گوگل با یک سخنرانی بسیار طولانی در آمفی‌تئاتر Shoreline در منطقه مانتین ویو در کالیفرنیا آغاز شد. بخش بزرگی از ارائه مطلب برای حاضران به آخرین پیشرفت‌ها در حوزه هوش مصنوعی مربوط بود، که یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های جدید این حوزه به اپ Google Photos افزوده شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل این قابلیت جدید را از فوتوز بپرس (Ask Photos) نامیده است که عملاٌ عبارت است از یک قابلیت جستجو در Google Photos که می‌تواند زمینه (کانتکست) را از کتابخانه عکس شما به صورت شهودی درک کند.

مثالی که برای نشان دادن عملکرد Ask Photos در این سخنرانی مورد استفاده قرار گرفت مبتنی بر این فرض بود که شماره پلاک خودروتان را به خاطر نمی‌آورید. آنگونه که توضیح داده شد، Ask Photos تشخیص می‌دهد که کدام خودروها بیشتر در عکس‌‌های مربوط به خانه شما ظاهر شده‌اند و می‌تواند تشخیص دهد که کدام خودرو متعلق به شماست تا شماره پلاک شما را از آنها استنباط کند.

مثال دیگری که ذکر شد این بود که می‌توانید از آن بخواهید پیشرفت شنای فرزندتان را نشان دهد تا نتایجی را نشان دهد که زمینه عکس‌ها و فیلم‌های انواع مختلف شنا – در یک استخر، در یک اقیانوس، غواصی و غیره - را تشخیص می‌دهد و اینها را بر اساس سطح دشواری‌شان دسته‌بندی می‌کند، و در عین حال گواهینامه‌های کلاس‌های شنا و رقابت‌ها را نیز برای شما استخراج کند.


دقیقاً Ask Photos چگونه کار می‌کند؟

در وبلاگ رسمی گوگل جزئیات بیشتری درباره Ask Photos با ارائه یک مثال دیگر ارائه شده است: «چه تم‌هایی برای جشن تولد لنا داشته‌ایم؟». قابلیت Ask Photos توانست تشخیص دهد که برای چهار جشن تولد آخر لنا، تم‌های «جشن شاهزاده خانم»، «زیر دریا با پری‌دریایی‌ها» و «پارتی‌های دو اسب شاخدار جادویی» استفاده شده است.

همچنین از نظر ملاحظات حریم خصوصی، گوگل می‌گوید که از داده‌های Google Photos برای تبلیغات استفاده نخواهد کرد. و اضافه کرده است که انسان‌ها هرگز درخواست‌های Ask Photos شما را نخواهند دید «مگر در موارد نادر با هدف چاره‌جویی در مورد سوء استفاده‌ها یا آسیب‌ها»، و اینکه این هوش مصنوعی از داده‌های شخصی شما برای آموزش دیدن استفاده نمی‌کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟