رفلاکس معده شایع ترین بیماری گوارشی کودکان / راه پیشگیری، دوری از هوای آلوده و محرک های آلرژی است


رفلاکس معده شایع ترین بیماری گوارشی کودکان / راه پیشگیری، دوری از هوای آلوده و محرک های آلرژی است

دکتر فرید ایمان زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، شایع ترین بیماری های گوارش کودکان را رفلاکس نام بردند گفت: این بیماری زمانی رخ می دهد کودک مایع یا غذا خورده شده را بالا می...

دکتر فرید ایمان زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا، شایع ترین بیماری های گوارش کودکان را رفلاکس نام بردند گفت: این بیماری زمانی رخ می دهد کودک مایع یا غذا خورده شده را بالا می آورد.این مشکل زمانی اتفاق می افند که محتویات معده نوزاد به مری بر می گردد.فراگیری این بیماری از زمان نوزادی در دختر و پسر رخ می دهد که ادامه یافتن آن پس از 18 ماهگی معمولاً غیر عادی است.

وی افزود: داروهای ایرانی موجود در بازار تا حد زیادی خوشبختانه در دسترس و کاملاً پاسخگوی نیاز بیماران است.

ایمان زاده موثرترین راه برای پیشگیری از این بیماری را نبودن در معرض هوای آلوده و محرک های آلرژی زا دانست.ضمن اینکه این بیماری در نواحی که آلودگی ها بیشتر است شایع تر است. بیشترین کمکی که مسئولین در حوزه بهداشت برای کاهش این بیماری میتوانند انجام دهند کم کردن آلاینده های محیطی است. و همچنین برای به حداقل رساندن رفلاکس در کودکان علاوه بر درمان دارویی و جراحی ومحیطی یکسری اقدامات مراقبتی مانند روش درست شیردهی و یا کم کردن شیر مادر یا شیر خشک در هر وعده تغذیه نیز ممکن است به تخفیف علا ئم رفلاکس کمک کند.

وی ادامه داد: کمترین هزینه برای این بیماران ویزیت پزشک است و بیشترین هزینه در مواقعی برای بیمار رخ میدهدکه نیاز به آندوسکوپی هم داشته باشد که در این مواقع مبلغ درمان به پنج میلیون تومان هم می رسد.در موارد نادر، ممکن است برای درمان رفلاکس در کودکان نیاز به جراحی باشد.جراحی در صورتی انجام میشود که کودک به اندازه کافی وزن اضافه نمیکند یا به دلیل ریفلاکس دچار مشکل تنفسی شده است.برای درمان و جراحی این بیماران امکانات بیمارستان های دولتی کاملاً پاسخگو هستند.

وی باابراز خوشحالی از اینکه تعداد متخصصین گوارش کودکان در ایران قابل توجه است و در حال حاضر تعداد چشمگیری هم در دانشگاه ها در حال آموزش هستند.در این شاخه پزشکی مشکلی از لحاظ پاسخگویی به نیاز بیماران وجود ندارد.


رفلاکس معده شایع ترین بیماری گوارشی کودکان / راه پیشگیری، دوری از هوای آلوده و محرک های آلرژی است

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عوامل موثر در عقب‌ ماندگی ذهنی کودکان