رهگیری پهپاد اوکراینی در بلگورود روسیه


رهگیری پهپاد اوکراینی در بلگورود روسیه

فرماندار منطقه بلگورود روسیه علام کرد که سامانه‌های پدافندی نیرو‌های مسلح این کشور سحرگاه امروز یکشنبه یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در منطقه چرنیانسکی بدون تلفات جانی رهگیری و سرنگون کردند.

مقامات محلی بلگورود روسیه از سرنگونی یک پهپاد متعلق به ارتش اوکراین خبر دادند.

به گزارش مهر، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه علام کرد که سامانه‌های پدافندی نیروهای مسلح این کشور سحرگاه امروز یکشنبه یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در منطقه چرنیانسکی بدون تلفات جانی رهگیری و سرنگون کردند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز شنبه در واکنش به تشدید حمله‌های پهپادی در مناطق مختلف این کشور با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا، اتحادیه اروپا و اوکراین هشدار داد که آن‌ها دارند با آتش بازی می‌‍کنند.

در این بیانیه آمده است که « در ۱۶ و ۱۷ می، رژیم نئونازی کیف یک حمله گسترده دیگر را با هواپیماهای بدون سرنشین بال ثابت و قایق‌های بدون سرنشین به کریمه، منطقه کراسنودار و سایر مناطق روسیه انجام داد. بار دیگر مایلیم صریحاً به واشنگتن، لندن، بروکسل و دیگر پایتخت‌های غربی و همچنین کیف که تحت کنترل آن‌هاست هشدار دهیم که با آتش بازی می‌کنند. روسیه چنین تجاوزاتی را در خاک خود بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود که در پشت این حملات وحشیانه با سلاح‌های غربی، شبح‌های مقامات آمریکایی و بریتانیایی ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به وضوح قابل مشاهده است.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سفر مکرر مقامات غربی به اوکراین تأکید شده که «آن‌ها نه تنها موشک‌های دوربرد و تسلیحات سنگین را به او می‌دهند، بلکه اجازه استفاده از آن‌ها علیه روسیه را نیز می‌دهند و در نتیجه به تشدید بیشتر درگیری کمک می‌کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...