قالیباف: اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی های شدید در کلان شهر مشهد فوری شناسایی و رفع شود


رییس مجلس گفت: ضروری است در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل مشهد تسریع شود. همچنین کمیسیون عمران مجلس باید این موضوع را تا حصول نتیجه، پیگیری کند. محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی،...

قالیباف: اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی های شدید در کلان شهر مشهد فوری شناسایی و رفع شود

رییس مجلس گفت: ضروری است در رسیدگی به مجروحان حادثه سیل مشهد تسریع شود. همچنین کمیسیون عمران مجلس باید این موضوع را تا حصول نتیجه، پیگیری کند.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پیشاپیش فرارسیدن سالروز میلاد نورانی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و فرارسیدن دهه کرامت را به تمامی مردم شریف ایران و عموم شیعیان جهان تبریک و تهنیت می‌گویم. ما در کشور عزیزمان ایران هر چه داریم از این امام رئوف داریم و ان شاء الله همانند گذشته برکات و توجه امام رضا (ع) شامل حال همه ما و همه مسلمانان جهان شود.

وی بیان کرد: همچنین درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه سیل در استان خراسان رضوی را به خانواده‌های آن عزیزان، مردم شریف و مؤمن آن دیار و عموم ملت ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

امکانات همه دستگاه‌ها برای رفع نیازهای سیل‌زدگان مشهد بسیج شود

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضروری است علاوه بر تسریع در رسیدگی به مجروحان این حادثه و پیگیری روند درمان کامل آنها، نسبت به جبران خسارت‌های وارد آمده به اموال و منازل مردم در شهر مشهد و در شهرستان‌های فریمان، کلات، سرخس و طرقبه و شاندیز اهتمام ویژه شود. مجموعه استانداری و وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مسئول باید امکانات خود را برای رفع نیازهای مردم بسیج کنند.

قالیباف گفت: حل مشکل مردم در محله سیدی مشهد و ایمن سازی سازه‌های ناپایدار آن محله و دیگر نقاط شهر باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد تا ما دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقات مشابه آن هم در یکی از بزرگترین کلان شهرهای کشور نباشیم، لذا مهم‌تر از همه این است که اشکالات زیرساختی برای مدیریت بارندگی‌های شدید در کلان شهر مشهد مشخص شده و برای رفع آن با قید فوریت اقدام شود. همچنین لازم است کمیسیون عمران مجلس تا حصول نتیجه پیگیری کند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همچنین فرا رسیدن روز ملی جمعیت را گرامی می‌دارم. تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان قانونی راهبردی یاد کردند که امیدوارم با توجه ویژه دستگاه‌های موظف در اجرایی کردن قانون، شاهد دستیابی به اهداف جمعیتی برنامه پیشرفت در افق پنج ساله کشور باشیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها به تأیید شورای نگهبان رسید. تا پیش از مجلس یازدهم هیچ قانونی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها وجود نداشت و افزایش افسارگسیخته اجاره‌بها لطمه جدی به مستأجران زده است. مجلس شورای اسلامی این قانون را پس از دهه‌ها به سرانجام رساند و اکنون برای ساماندهی بازار اجاره‌بها قانون داریم. اجرایی کردن کامل این قانون بار سنگینی را از دوش ضعیف‌ترین اقشار جامعه بر خواهد داشت.

قالیباف تاکید کرد: قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها یکی از کارهای کلیدی بود که در این مجلس برای کمک به تولید به سرانجام رسید. تولیدکنندگان نیز باید به ظرفیت‌های قانونی آن آشنا شده و دولت نیز باید از ظرفیت‌های پیش بینی شده در این قانون برای کمک به حوزه تولید بهره‌گیری کند.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علیرضابیگی: چه دلیلی برای رد صلاحیت احمدی نژاد وجود دارد؟