تحلیل بنیادی داوه/ داروسازی آوه سینا مردود شد!


تحلیل بنیادی داوه/ داروسازی آوه سینا مردود شد!

شرکت داروسازی آوه سینا که با نماد داوه در گروه دارویی‌ها و فرابورس فعالیت می‌کند، در فروردین‌ماه سال جاری توانست تنها سه میلیون و 210 هزار قرص تولید کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است. این موضوع تعداد فروش و به دنبال آن درآمدزایی شرکت را در مدار نزولی قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش‌های مالی شرکت داروسازی آوه سینا در فروردین امسال حکایت از کاهش شدید تعداد تولید این شرکت نسبت به ماه گذشته دارد. به طوری که تعداد تولید داروسازی آوه سینا در فروردین 1403 با کاهش بیشتر از 78 درصدی از 15 میلیون و 242 هزار قرص در اسفند 1402 به سه میلیون و 210 هزار قرص در فروردین 1403 رسید.

تعداد تولید

این موضوع می‌تواند تا حدودی مربوط به تعطیلات فروردین‌ماه باشد، اما مقایسه تعداد تولید شرکت با فروردین سال گذشته نیز ارقام مثبتی را ارائه نمی‌کند. چرا که تعداد تولید داروسازی آوه سینا در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 58 درصد کاهش داشته است. این بدان معناست که داروسازی آوه سینا در این ماه نتوانست عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذارد.

حجم فروش داروسازی آوه سینا کاهش یافت

به دنبال کاهش تعداد تولید داروسازی آوه سینا در فروردین‌ماه، تعداد فروش این شرکت نیز نزولی شد. به نحوی که تعداد فروش این شرکت از 6 میلیون و 683 هزار عدد در فروردین 1402 با کاهش 16 درصدی به پنج میلیون و 612 هزار قرص در فروردین 1403 رسید.

تعداد فروش

همچنین مقایسه تعداد فروش داوه در فروردین‌ماه با اسفند 1402 نیز رقم نزولی را نشان می‌دهد. هر چند این موضوع می‌تواند مربوط به تعطیلات فروردین باشد، اما باید خاطرنشان کرد داروسازی آوه سینا در بخش تعداد فروش فروردین نیز نتوانست نمره قابل قبولی کسب کند.

افت درآمدزایی داروسازی آوه سینا در فروردین

همان‌طور که گفته شد شرکت داروسازی آوه سینا در تولید و فروش فروردین‌ماه نتوانست نمره قابل قبولی کسب کند. این موضوع سبب شد تا درآمد شرکت نیز بر مدار نزولی قرار گیرد. به طوری که مبلغ فروش ماهانه این شرکت در فروردین‌ماه 1403 نسبت به ماه گذشته یعنی اسفند 1402 با کاهش 38 درصدی به هشت میلیارد و 377 میلیون تومان رسیده است.

درآمد ماهانه داروسازه آوه سینا

اما مقایسه این رقم با فروردین سال گذشته خبر از رشد 25.4 درصدی مبلغ فروش داروسازی آوه سینا در فروردین‌ماه می‌دهد. البته باید خاطرنشان کرد این موضوع به دلیل رشد قیمت محصولات شرکت بوده و عملکرد فروش داوه در آن دخیل نیست.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیمه سینا با افزایش 78 درصدی درآمدها به استقبال سال جدید می‌رود