موسسه مصاف رائفی پور چند حساب بانکی دارد؟


موسسه مصاف رائفی پور چند حساب بانکی دارد؟

«دریک نگاه ابتدایی مشخص می‌شود که شخص علی‌اکبر رائفی‌پور گردش بالای بانکی خاصی نداشته و تنها ۶۶ میلیون تومان دریکی از حساب‌هایش موجودی دارد، اما بررسی شماره‌حساب مربوط به خواهر رئیس مصاف (ندا رائفی‌پور) حکایت از آن دارد که نزدیک به یک میلیارد موجودی داشته و حتی پدر رائفی‌پور‌ها هم دریکی از حساب‌هایش نزدیک به یک میلیارد و ششصد میلیون تومان موجودی حساب دارد!»

سایت اصولگرای مشرق در مطلبی به افشاگری مجلس از تراکنش مالی موسسه رائفی پور، پردخته است.

این سایت نوشت: بررسی تحقیق و تفحص مجلس و گزارش آن به دادستانی نتایج جالب‌توجهی دارد، در این گزارش قید شده است که موسسه مصاف ایرانیان در چندین بانک صادرات و ملی دارای حساب بوده و تحت عنوان جمع‌آوری نذورات و هدایا افتتاح حساب‌شده است البته این موسسه حساب دیگری نیز با عنوان پویش میعاد مهر مهدوی نیز در بانک رسالت و حساب دیگری در بانک پاسارگاد در اختیار داشته و که اطلاعات آن در گزارش تحقیق و تفحص مجلس درج نشده است. این حساب‌ها اغلب به نام موسسه مصاف، شخص علی‌اکبر رائفی‌پور و یا برادر و خواهر رائفی‌پور افتتاح‌شده است.

بررسی حساب‌های این موسسه نتایج شگفت‌انگیزی دارد، دریک نگاه ابتدایی مشخص می‌شود که شخص علی‌اکبر رائفی‌پور گردش بالای بانکی خاصی نداشته و تنها ۶۶ میلیون تومان دریکی از حساب‌هایش موجودی دارد اما بررسی شماره‌حساب مربوط به خواهر رئیس مصاف (ندا رائفی‌پور) حکایت از آن دارد که نزدیک به یک میلیارد موجودی داشته و حتی پدر رائفی‌پورها هم دریکی از حساب‌هایش نزدیک به یک میلیارد و ششصد میلیون تومان موجودی حساب دارد!

همچنین بر اساس گزارش ارائه‌شده به دادستانی تهران موسسه مصاف ۴ حساب رسمی نیز در سه بانک صادرات، ملی و سپه داشته که با درج عنوان جمع‌آوری نذورات و هدایا افتتاح‌شده است. بررسی تراکنش‌های موسسه مصاف در شماره‌حساب بانک صادرات تحت عنوان نذورات مردمی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان جمع‌آوری‌شده اما برخلاف اساسنامه مؤسسات خیریه محل هزینه کرد آن هیچ‌گاه اعلام‌نشده است.

بررسی واریزی‌های مصاف نیز در این گزارش نکات قابل تاملی دارد، از جمله آنکه نزدیک به ۴۸ نفر به‌صورت شبکه‌ای مبالغی بیش از حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بالا به‌حساب مصاف در بانک صادرات پول واریز کرده‌اند که تعداد آن‌ها به ۴۸ نفر می‌رسد. این افراد درمجموع ۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان به‌حساب مصافی‌ها پول ریخته‌اند. همچنین در همین بازه زمانی ۳۰ میلیارد تومان نیز به‌حساب مصاف در بانک ملی پول واریزشده است.

اما در برابر واریزی‌ها به‌حساب مصافی‌ها، برداشت از حساب‌های آن نیز نکات مهمی در خود دارد. طبق گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها، نزدیک به ۹۲ نفر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از حساب مصاف برداشت کرده‌اند (به‌حساب آن‌ها واریزشده) که این عدد درمجموع به ۳۷ میلیارد تومان می‌رسد! در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از دریافتی‌هایی که به‌صورت عرفی از مصاف برداشت کرده‌اند مانند مواردی چون حقوق و دستمزد صرف‌نظر شده است، همچنین نسبت‌های خانوادگی نیز جداسازی شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(ویدئو) احمدی‌نژاد راهی وزارت کشور شد