مرگ هولناک 3 راهدار و 2 راننده نیسان و یدکش در شیراز / تریلی نفتکش قیچی شد و همه را له کرد + عکس


مرگ هولناک 3 راهدار و 2 راننده نیسان و یدکش در شیراز / تریلی نفتکش قیچی شد و همه را له کرد + عکس

به گزارش رکنا، ساعت 10 شب پنجشنبه، 27 اردیبهشت بود که از راهداری شیراز به مرکز راهداری سروستان خبر رسید، یک تریلی در 25 کیلومتری سروستان واژگون شده است. 4نفر از راهداران به...

به گزارش رکنا، ساعت 10 شب پنجشنبه، 27 اردیبهشت بود که از راهداری شیراز به مرکز راهداری سروستان خبر رسید، یک تریلی در 25 کیلومتری سروستان واژگون شده است.

4نفر از راهداران به نام‌های ناصر مهدوی، سیداحمد حسینی، حمید رضایی و مهدی اسماعیلی پس از دریافت این خبر با تجهیزات و خودروهای راهداری برای انجام عملیات امداد و نجات راهی محل حادثه شدند.

آنها وقتی به محل تصادف رسیدند یک تریلی 18 چرخ را دیدند که بر اثر بارندگی و لغزنده بودن جاده واژگون شده و راننده داخل کابین گیر کرده است. عملیات راهداران آغاز شد و آنها بعد از تلاش چندساعته توانستند تریلی را به مسیر برگردانند و راننده را نجات دهند.

دومین حادثه

راهدارهای وظیفه‌شناس بعد از پایان ماموریت به‌سوی راهداری به راه افتادند، اما هنوز به پایگاه نرسیده بودند که ماموریتی دیگر به آنها گزارش شد. 2کیلومتر آن‌طرف‌تر از محلی که تریلی واژگون شده بود، این بار یک خودروی نیسان چپ کرده و راننده‌اش به کمک نیاز داشت.

تیم راهداری راهی محل حادثه دوم شدند و خود را به راننده نیسان رساندند. آنها با استفاده از تجهیزات و ماشین‌های راهداری عملیات بازگرداندن نیسان به جاده را آغاز کردند و هنوز کارشان تمام نشده بود که راننده یک یدکش نیز با دیدن آنها توقف کرد و به کمک‌شان شتافت. درست زمانی که راهداران کار را به انتها رسانده بودند، از دور متوجه نوری شدند که با سرعت به آنها نزدیک می‌شد.

نور چراغ یک تریلی نفتکش بود که هنگام عبور از جاده لغزنده، قیچی کرده و تانکر آن به سرعت به راهداران نزدیک می‌شد. در چشم برهم‌زدنی و پیش از اینکه راهداران بتوانند خود را نجات دهند، تانکر با هر 4راهدار و راننده نیسان و راننده یدک‌کش برخورد و هر کدام از آنها را به گوشه‌ای پرتاب کرد. شدت این حادثه به حدی بود که در همان لحظه نخست، 3راهدار، راننده نیسان و راننده یدک‌کش جان خود را از دست دادند و راهدار دیگر به‌شدت زخمی شد.

به‌دنبال این حادثه، راننده تانکر نفتکش که جان سالم به در برده بود، به سرعت خود را به افراد آسیب‌دیده رساند و ماجرا را به پلیس و اورژانس اطلاع داد. به این ترتیب اجساد 3راهدار وظیفه‌شناس و 2راننده نیسان و یدکش به پزشکی قانونی منتقل شد و راهدار مجروح نیز به بیمارستان انتقال یافت.

راهدارهای با تجربه

این حادثه تلخ تنها یک بازمانده داشت که او نیز در یکی از بیمارستان‌های شیراز تحت درمان است.

یکی از راهداران شهرستان سروستان درباره این حادثه می‌گوید: در راهداری سروستان 12راهدار مشغول به‌کار بودیم که این حادثه جان 3نفر از همکاران ما را گرفت و یک نفر دیگر به نام مهدی اسماعیلی نیز در بیمارستان بستری است.

او می‌افزاید: شب حادثه بعد از اینکه از راهداری شیراز به ما اطلاع دادند که یک تریلی واژگون شده است، با اینکه هوا سرد و بارانی بود، اما همکارانم برای کمک به رانندگان در راه مانده راهی محل حادثه شدند. زمان زیادی از پایان عملیات آنها نگذشته بود که باز خبر رسید یک نیسان واژگون شده و راننده‌اش کمک می‌خواهد و همکارانم راهی ماموریت دوم شدند که در آنجا آن حادثه رخ داد و جان همکاران وظیفه‌شناس مرا گرفت.

به‌گفته این راهدار، هر کدام از قربانیان این حادثه 15تا 20سال سابقه خدمت و تجربه داشتند و بارها برای انجام ماموریت امداد و نجات به جاده رفته بودند. همگی متاهل بودند و هر کدام 3فرزند داشتند و حالا این اتفاق باعث شده که فضای راهداری سروستان به‌شدت اندوهگین و غمبار شود و هنوز هم باور نمی‌کنیم که در سوگ همکارانمان نشسته‌ایم.

سه راهدار

قیرپاشی عجیب

درباره اینکه چطور در یک شب و در طول چندساعت 3سانحه رانندگی در جاده سروستان رخ داده است، یکی از افرادی که رفت‌وآمد زیادی در این مسیر دارد می‌گوید: حدود 10کیلومتر از جاده سروستان به‌دلیل ترک‌هایی که در آسفالت آن به‌وجود آمده بود، برای خودروهای عبوری مشکلات زیادی به‌وجود می‌آورد؛ به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند با قیرپاشی در جاده، ترک‌ها را پر و جاده را ترمیم کنند، اما همین قیرپاشی باعث شد که به محض بارش باران، جاده بسیار لغزنده شود. در این مدت خودم شاهد بیشتر از 50سانحه‌ بوده‌ام که همه آنها در هوای بارانی رخ داده و در همه این سوانح، خودروها بر اثر لغزندگی منحرف و واژگون شده بودند.

براساس این گزارش، آیین تشییع پیکر 3راهدار وظیفه‌شناس امروز، یکشنبه در شهرستان سروستان برگزار خواهد شد.

فتانه احدی / همشهری


مرگ هولناک 3 راهدار و 2 راننده نیسان و یدکش در شیراز / تریلی نفتکش قیچی شد و همه را له کرد + عکس

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پست فیس بوکی کمک داور پرسپولیس- مس جنجالی شد / همان 6 معروف! + عکس