دستور وزیر راه و شهرسازی برای خرید سیمان و فولاد از بورس کالا


دستور وزیر راه و شهرسازی برای خرید سیمان و فولاد از بورس کالا

وزیر راه و شهرسازی کشور با اشاره به مصوبه هیئت وزیران، دستور خرید سیمان و فولاد طرح نهضت ملی مسکن از طریق بورس کالا را صادر کرد. بورس کالا مکلف شد این مصالح را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تأمین مسکن‌ حمایتی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب قرار دهد.

به گزارش بورس‌نیوز، مهرداد بذرپاش در نشست شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران جهت تضمین تأمین فولاد و سیمان برای ساخت‌وساز‌های مسکن حمایتی با نرخ مناسب، بیان کرد: بورس کالا مکلف شد این مصالح را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تأمین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب قرار دهد.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف به خرید فولاد و سیمان است.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "در کاهش قیمت سیمان و فولاد مصرّ هستیم و شوخی نداریم. "، اظهار کرده بود: مهار تورم از مسیر تولید مسکن عبور می‌کند و توقع داریم نظام بانکی از این جریان حمایت کند. اگر به‌دنبال رشد اقتصادی و کمک به خانه‌دار کردن مردم هستیم، باید از برنامه‌های دولت در بخش مسکن حمایت شود.

بذرپاش با اشاره به اینکه راه‌اندازی نهضت کاهش قیمت تمام‌شده مسکن در کشور دستور رئیس‌جمهوری است، عنوان کرد: قیمت فولاد و سیمان باید کاهش یابد؛ هر مسیری که قیمت مصالح را افزایش دهد مذموم است و این مسیر باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فاکتور‌های مؤثر در ساخت‌وساز را کاهش دهیم و دستور ریاست‌جمهوری برای اجرای نهضت ملی مسکن اجرا شود؛ دراین‌باره برخی حرف‌هایی زده‌اند که شوخی است.

اشتراک گذاری :



شرایط فروش دی ماه لاماری ایما در بورس کالا اعلام شد + قیمت