سینرژی، تیم گرایی و مدیریت موفق


سینرژی، تیم گرایی و مدیریت موفق

مدیریت موفق تنها متکی بر تخصص نیست، بلکه نیاز مبرم به روابط اجتماعی بالا دارد تا موفقیت حاصل شود. انسان‌های موفق همواره به بهبود روابط فکر می‌کنند و آنرا ارتقا می‌دهند، نکته‌ای که کلید طلایی موفقیت است؛ بدانیم تیم گرایی رمز موفقیت است.

وحید محمود قره باغ؛ سینرژی، هم افزایی یا همان انرژی جمعی که در مقوله مدیریت موفق بسیار موثر و تعیین کننده است و جهانی موفق و متفاوت را تداعی کند. در واقع هم افزایی، انرژی کلی حاصل از مشارکت تیمی است. در سینرژی برآیند کار تیمی از مجموع انرژی تک تک عناصر و عوامل بیشتر بوده و سطح بازده بالاتری دارد. همچنین در جهان مدرن امروز اهمیت کار تیمی بیش از پیش احساس می‌شود.

از سویی دیگر انسان‌ها به هر اندازه که به محدودیت‌ها اعتقاد دارند، شکست را تجربه می‌کنند. مدیریت موفق تنها متکی بر تخصص نیست، بلکه نیاز مبرم به روابط اجتماعی بالا دارد تا موفقیت حاصل شود. انسان‌های موفق همواره به بهبود روابط فکر می‌کنند و آنرا ارتقا می‌دهند، نکته‌ای که کلید طلایی موفقیت است؛ بدانیم تیم گرایی رمز موفقیت است. گفتنی است باورها، سخت کوشی، شور و هیجان کاری، پشتکار، تمرکز، ایده و پیشروی کردن بدون وقفه در کار تیمی جلوه متفاوتی دارد.

کار تیمی خالق ایده هاست. ناگفته نماند کار تیمی بدون گوش کردن، ارتباط، اعتماد، برنامه ریزی و در نهایت امیدواری و مشورت امکان پذیر نیست و این همان الفبای موفقیت جمعی است. همچنین انسان‌های موفق سعی می‌کنند در کار تیمی احساسات مثبت را به دیگران انتقال دهند؛ حتی صبر نیز در کار تیمی بیشتر است. مدیران موفق در دامان تضاد‌ها و استخدام نیروی جدید، فرصت‌های طلایی خود و تیم شان را کسب خواهند کرد. ایده پردازی همچون جورچینی است که قطعات آن در دست افراد یک تیم است. کار تیمی باعث خلاقیت و افزایش مشارکت می‌شود و توانایی‌های فردی را افزایش می‌دهد. همواره به یاد داشته باشیم، بهترین ایده‌ها زمانی خلق خواهند شد که بیشترین ایده‌ها مطرح شوند. کار تیمی یک شعار را فریاد می‌زند: کسی باهوش‌تر از همه نیست. ضمن این که هوش عاطفی شالوده، پی و اساس کار تیمی موفق است. از این رو سینرژی، راهی مطمئن به سوی موفقیت را پیش روی انسان قرار می‌دهد.

سینرژی، تیم گرایی و مدیریت موفق

شکل ۱. موفقیت‌های بزرگ در سایه تلاش همگانی و کار تیمی

در مسیر موفقیت، همواره همکاری از رقابت کارسازتر است و در اولویت قرار دارد. مدیر و تیمی موفق است که بدون کنترل مستقیم افراد به هدف برسد. برای موفقیت می‌بایست از مدیریت جزء و امور کوچک بپرهیزید تا به مدیران ارشد و در نهایت عالی تبدیل شوید. بهترین تیم، تیمی است که افراد آن به جای نشان دادن قدرت خود به یکدیگر از توان خود برای کمک به تیم استفاده کنند. به عبارتی کار تیمی و انعطاف ناپذیری از هم گریزانند و به عبارتی با هم جمع نمی‌شوند. موفقیت مکانیزمی است که تا چرخدنده تلاش و کار تیمی چفت نشوند موفقیتی حاصل نخواهد شد. همان مولفه‌هایی که یک مدیر موفق به مجموعه خود تزریق می‌کند.

سینرژی، تیم گرایی و مدیریت موفق

شکل ۲. تلاش و کار تیمی، اساس موفقیت

در جهان سینرژی، مدیران با تغییرات ناچیز، نتایج اعجاب انگیزی را تجربه خواهند کرد. مبحث سینرژی از طریق علم ریاضی نیز به خوبی قابل توجیه است. انسان‌هایی که فردی تلاش می‌کنند، غالبا به مرور و در گذر زمان تحلیل می‌روند و برعکس یک تیم در گذر زمان تقویت می‌شود.

سینرژی، تیم گرایی و مدیریت موفق

شکل ۳. تاثیر چشم گیر نتیجه کار تیمی ولو با تغییرات اندک

یک مدیر موفق، کشتی کامیابی خود را با الوار‌هایی که دیگران ساخته اند، می‌سازد. کشتی که متعلق به همه تیم است. در کار تیمی، فرصت‌های کاری بیشتری مهیا شده و به ثمر می‌رسد. افراد یک تیم موفق معتقدند کار تیمی به معنی دستاورد‌های بیشتر است. بن استاین نویسنده، هنرپیشه و مجری تلویزیون می‌گوید: روابط شخصی همچون خاکی حاصلخیز است که همه پیشرفت ها، موفقیت‌ها و دستاورد‌های زندگی واقعی در آن می‌روید.

در نهایت اینکه کار تیمی مهمتر و کارسازتر از هوش، مهارت، لیاقت و کار زیاد فردی است. رویا‌ها در دامان کار تیمی، رنگ و بوی واقعیت می‌گیرد. گاهی حتی داشتن یک شریک و همراه خوب نیز موفقیت را در پی دارد؛ ارتباط و تعامل شاهراه موفقیت است.

بزرگترین برنامه‌ها و موفقیت‌های کوه نوردی، در سایه جمع و مشارکت تیمی به ثمر نشسته و قله‌های بزرگ فتح شده اند. ولی با تمام این تفاسیر و با کمال تاسف اغلب کشور‌های توسعه یافته، بهای کمی به موضوع سینرژی می‌دهند و البته تاوان این واقعیت را پرداخته و هنوز هم تبعات آنرا به جان می‌خرند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این تلویزیون با فرمان صوتی کنترل می شود