اگر یک هزارم جدیتی که برای رصد حجاب زنان صورت می‌گیرد برای مشکلات محیط زیستی صرف می‌شد بخش مهمی از مصایب وجود نداشت


اگر یک هزارم جدیتی که برای رصد حجاب زنان صورت می‌گیرد برای مشکلات محیط زیستی صرف می‌شد بخش مهمی از مصایب وجود نداشت

محمد درویش گفت: اگر یک هزارم جدیتی که برای رصد خانم‌های ایرانی در خودروها برای حجاب صورت می‌گیرد برای حل مشکلات کلان زیست محیطی صورت می‌گرفت، بخش مهمی از مصایب فعلی حل و فصل شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بخش‌های مهم گفتگو با محمد درویش را می‌خوانید:

اگر یک هزارم جدیتی که برای رصد خانم های ایرانی در خودروها برای حجاب صورت می‌گیرد برای حل مشکلات کلان زیست محیطی صورت می گرفت، بخش مهمی از مصایب فعلی حل و فصل شده بود.

ممکن است یک سوم شیراز را آب ببرد؛ مدیران جدید شهر شیراز در حال احداث سد تنگ سرخ هستند. ساخت این سد به دلیل مشکلاتی که دارد منجر به فجایع مرگ بار در شیراز می شود.

مسئولان شهر قم، قم رود را از بین برده و بدل به یک پارکینگ کرده اند. مدیران اجرایی و سیاسی شهر قم تصور می کنند چون چند سال است که سد 15خرداد را احداث کرده اند دیگر خطری این شهر را تهدید نمی کند.

تهران در جوار یک کوهستان بیش از 4هزار متری(توچال)قرار گرفته است. اگر بارندگی با دور بالای 50سال اتفاق بیفتد، خسارت ها واقعا وحشتناک خواهد شد. چون روی همه 7رود- دره‌ای که در تهران وجود دارد، ساخت و سازهای بسیاری صورت گرفته است

مثلا رود-دره درکه، در نهایت به شهرک آتیه ساز و کنار هتل چمران و هتل آزادی ختم می‌شوند. در واقع این رودخانه های حیاتی بابت سوداگری های زمین دفن شده اند. خداوند نیاورد آن روزی را که قرار باشد در تهران بارندگی شدیدی صورت بگیرد.

فعالان محیط زیست برای جلوگیری از وقوع سیل ویرانگر در مشهدکمپین راه انداختند، جاده را بستند و به هر دستاویزی چنگ زدند تا در ارتفاعات جنوب و جنوب غربی مشهد، ساخت و ساز صورت نگیرد، اما موفق نشدند.

منبع : اعتماد
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درخواست وزیر اقتصاد از رئیس قوه قضاییه