چه زمانی پای سکه سست می‌شود


چه زمانی پای سکه سست می‌شود

سکه‌بازان معتقدند در صورتی که نرخ ارز و تتر در دومین روز هفته کاهشی شود، این اتفاق می‌تواند زیر پای سکه را سست کند. با این حال، ماندگاری سکه بالای مرز ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است و در صورتی که این محدوده حفظ شود احتمال ورود آن به کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد.

چه زمانی پای سکه سست می‌شود

به گزارش ایران اکونومیست؛ قیمت سکه امامی صبح دیروز در سایت اتحادیه طلا و جواهر برای مدتی از کانال ۴۱ میلیون تومان عبور کرد و به ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید، اما در ادامه معاملات با کاهش نرخ ارز و تتر، قیمت سکه هم ریزش کرد و تا ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پایین آمد. به عبارتی، این رقم در مقایسه با دو روز قبل ۸۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

در معاملات پشت خطی شنبه شب هم کمتر کسی در موقعیت خرید و فروش قرار گرفت و سکه امامی رنج‌ شد.

فعالان بازار در خصوص علت کم عمق شدن معاملات بر چند دلیل مهم تاکید دارند. به عقیده آنها در روزهای اخیر انتشار سیگنال‌های در خصوص مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا و مداخله ارزی بازارساز موجب شده خریداران بی‌گدار به آب نزنند و با احتیاط بیشتری روانه بازار شوند.

از سوی دیگر برخی از فعالان بازار معتقدند که تداوم‌ تعطیلی بازار طلا و کمبود نقدینگی به واسطه روزهای پایانی ماه، ۲ دلیل دیگر سرد شدن فضای معاملات است.

پیش بینی قیمت سکه امروز

از منظر تکنیکالیست ها در شرایط کنونی ماندگاری سکه بالای مرز ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است و در صورتی که این محدوده حفظ شود، احتمال ورود آن به کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد.

در غیر این صورت، اگر سکه مرز ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است تا نیمه کانال یاد شده عقب‌نشینی کند.

منبع خبر: فرتاک نیوز


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اینفوگرافیک / امروز 13 خرداد 1403 قیمت ها چقدر است؟