تاج: پیگیر فساد در فدراسیون هستیم


تاج: پیگیر فساد در فدراسیون هستیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اینکه گفته می‌شود همه اعضای هیئت رئیسه و مجموعه فدراسیون فوتبال در رابطه با فساد احضار شده‌اند، حرف بی‌خودی است.

مهدی تاج در مراسم افتتاحیه آموزش سیستم کمک داور ویدویی VAR‌ اظهار داشت: چیزی که مهم است سیستم VAR‌ وارد ایران شده است و خیلی می‌تواند به داوران کمک کند، همینطور می‌تواند به جو ورزشگاه نیز کمک کند تا همه چیز آرام باشد. در دربی ایران که پیشانی مسابقات است، دقیقه ۴+۹۰ پنالتی گرفته شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. داوران متقاعد شده بودند که پنالتی دیده شده و حق است.

وی افزود: خیلی هم باور ندارم که با حضور VAR‌ اعتراضی صورت نگیرد. قبلا که شکست را گردن داور می‌انداختند ولی اینکه بعدا گردن چه کسی بیاندازند، مشخص نیست! آوردن کمک داور ویدیویی کاملا به آرام کردن ورزشگاه کمک می‌کند. استفاده از سیستم کمک داور برای فصل آینده تقریبا اتفاق می‌افتد. البته آموزش داوران چند هفته‌ای عقب افتاد ولی از امروز شروع می‌شود و از آغاز لیگ آینده استفاده از VAR‌ در مسابقات اتفاق می‌افتد.

«موضوع VAR‌ خیلی مهم بود و در دستور کار فدراسیون قرار داشت.» رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این جمله تصریح کرد: چند اتفاق باید در لیگ‌مان می‌افتاد که یکی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بود که اتفاق افتاد. البته باید رعایت کرد که این موضوع از دست نرود. دومین موضوع، بحث داوری است که برمی‌گردد به حضور بانوان در ورزشگاه. وقتی داور چند سوت اشتباه بزند، ورزشگاه ملتهب می‌شود و تماشاگران چیزهایی می‌گویند. همین مسئله باعث می‌شود که حضور بانوان در ورزشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. اگر بگوییم استعداد داوری در کشور ضعیف است که اینطور نیست، چرا که حضور داوران ایرانی در بازی‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که اینطور نیست. منطقی نیست با دستمزدهایی که به بازیکنان و مربیان پرداخت می‌شود، قشر زحمتکش را با حملات نابخردانه روبرو کنیم.

تاج: پیگیر فساد در فدراسیون هستیم

تاج یادآور شد: ما برای شهدای فلسطین و غزه در کنگره فیفا سکوت کردیم چون ۱۱۸ نفر از شهدای فلسطین داور بودند. این موضوع سند بزرگی از جنایت بشری توسط رژیم صهیونیستی است. بنابراین، از شما مدعوین می‌خواهم به احترام شهدای غزه، شهدایی که داور بودند و همینطور داورانی که در کشور درگذشته‌اند، از جای خود بلند شوید و یک دقیقه سکوت کنید.

وی با اشاره به آموزش داوران برای استفاده کمک داور ویدویی VAR‌ گفت: در مجموع، چیزی که باید بدانیم این است که لیگ آینده را با سیستم کمک داور ویدویی VAR‌ شروع کنیم. اگر قانون فیفا تصویب شود، می‌تواند برای ما خوب باشد که دوربین‌های ثابتی در ورزشگاه وجود داشته باشد تا ناظر، مربی یا حتی بازیکن دو بار در طول بازی درخواست بازبینی داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال پس از سخنرانی برای داوران در جمع خبرنگاران در خصوص حضورش در کنگره فیفا گفت: بحث آن که فوتبالی بود ولی موضوع مهم‌تری به نام فلسطین داشتیم. ایران، الجزایر و فلسطین تقاضای پرداختن به فلسطین را داشتند. موضوع خود فلسطین نبود، بلکه هجمه به فوتبال فلسطین بود. فلسطینی‌ها هیچ زمینی برای برگزاری مسابقه دارند و همه زمین‌ها تخریب شده و حدود ۶۰۰ حمله جنگی به زمین‌های فلسطین شده است. این مسئله دردآور است و هر آدم آزاده‌ای هر طوری که می‌دید، باید در کنگره فیفا دفاع می‌کرد. من دفاع را خوب دیدم، چون با حضور نماینده رژیم صهیونیست از جلسه خارج شدیم و نماینده عراق نیز از این کنگره خارج شد.

تاج در واکنش به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود خارج شدن او از کنگره به معنای بهم ریختن نظم جلسه است، یادآور شد: بله، نماینده رژیم صهیونیستی گفت که ایران و فلسطین جو جلسه را بهم می‌زنند ولی کار درست را ایران و فلسطین انجام دادند. رفاقت ما با اینفانتینو زیاد بوده ولی منطق کشورمان پویا و درست است و مجموعه ما کار درستی انجام داد.

وی ادامه داد: بحث کمک داور ویدویی در این کنگره انجام شد که خیلی خوب بود. بحث تغییرات در مسابقات نیز صورت گرفت. در کنگره AFC‌ نیز یک دقیقه سکوت برای شهدای فلسطین گذاشت. در فیفا برای کل شهدا این سکوت اجرا شد ولی در AFC‌ فقط برای شهدای فلسطین سکوت شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بحث فساد در فوتبال عنوان کرد: وقتی فساد کشف می‌شود، صحبت می‌کنند، وقتی کشف نشود، کسی چیزی نمی‌داند. در سال ۱۴۰۰ در یک باشگاه کرمانی اتفاقی افتاد و نهادهای نظارتی روی آن کار جدی انجام می‌دهد. وقتی سراغ من آمدند، حرفم این بود که ما در کمیته‌های اخلاق و انضباطی رسیدگی نمی‌کنیم و حتما باید به مقامات قضایی برود. وقتی فساد قطعی شد و مقامات قضایی رأی دادند کمیته‌های اخلاق و انضباطی محرومیت‌های فوتبالی به این پرونده‌ها می‌دهیم.

تاج در واکنش به ادعای برخی از رسانه‌های معاند مبنی بر اینکه همه اعضای هیئت رئیسه و فدراسیون قرار است احضار شوند، گفت: این حرف‌ها بیخود است و فدراسیون نقش زیادی در پیگیری فساد داشته است. رسانه‌ها در این زمینه کمک کرده‌اند. هر کسی در هر مقامی موردی دارد به کمیته اخلاق اعلام کند و در رابطه با بحث فساد، رشوه و ... به محاکم قضایی مراجعه کند. در رسانه‌ها دامن زدن و آبروی افراد را بردن کار درستی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد دو هفته پایانی لیگ برتر و ادامه مسابقات جام حذفی با حضور کمک داور ویدویی VAR‌ برگزار شود، تاکید کرد: بازی‌های جام حذفی شاید با حضور VAR‌ برگزار شود اما لیگ نه، چون فیفا نظرش این است که طبق یک سامانه باید برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا خداداد افشاریان پس از استعفا از کمیته داوران از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز کنار می‌رود، عنوان کرد: دادگاه برای هر دوی آنها حکم قطعی صادر نکرده است، ولی نظر فدراسیون این بود در این پست نباشند. باید منتظر رأی دادگاه ماند.

تاج در رابطه با بحث‌های بازگشت شهاب الدین عزیزی‌خادم به فدراسیون و اینکه مجمع به برکناری او رأی نداده بود، گفت: این موضوع را باید از حقوقدان‌ها بپرسید.

وی در مورد اینکه به عنوان سفیر اهدای عضو انتخاب شده است، تصریح کرد: اعتقادم این است که مرگ حق است و برای هر کسی می‌تواند اتفاق بیفتد. شرط مرگ فقط پیری نیست. هر کسی اعضای بدنش را پس از فوت اهدا کند، کار درستی است و بنده نیز شرکت کردم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شایع ترین سرطان پوست را بشناسید/ این علائم در خال ها نشان دهنده سرطان پوست است