کارگران و کارمندان در سال چقدر مالیات می‌دهند؟


کارگران و کارمندان در سال چقدر مالیات می‌دهند؟

کارمند و کارگری که ٢٠میلیون تومان در ماه یعنی ٢٥٠میلیون تومان در سال درآمد داشته باشد، ٣٠میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کند.

هرچند بخشی از ثروتمندان و تولیدکنندگان نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و رشد تولید دارند، اما بسیاری از صاحبان درآمد بالا از طریق سفته‌بازی در بخش املاک یا سایر بازارهای دارایی ثروت‌اندوزی می‌کنند و ارزش افزوده‌ای برای کشور ندارند.

طبق اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی، سال گذشته مالیات ٩٠درصد صنوف و مشاغل، از صفر تا ٢٠میلیون تومان بوده است. او البته این را هم گفته که سال‌گذشته میانگین مالیات‌ستانی از اصناف و بازاریان فقط هفت میلیون تومان بوده است.

اصناف در سال چقدر مالیات می‌دهند؟

کارمند و کارگری که ٢٠میلیون تومان در ماه یعنی ٢٥٠میلیون تومان در سال درآمد داشته باشد، ٣٠میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کند، یعنی بالاتر از متوسط همه صنوف و مشاغل، اما صنوفی که متوسط درآمد سالانه آنها بین ٣تا ٦میلیارد تومان است، سالانه صرفاً ٢٠- ١٠میلیون تومان مالیات می‌دهند!

ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه و دعوای طلافروشان!

درآمدی 10برابری اصناف نسبت به کارمندان و کارگران

با وجود اینکه صاحبان صنوف و مشاغل در پایین‌ترین سطح، حداقل ١٠برابر کارمندان و کارگران حداقل‌بگیر در سال درآمد دارند، اما نگاهی به جدول مالیات پرداختی صنوف و مقایسه آن با کارمندان، عذاب‌آور است.

بنابراین شیوه مالیات‌ستانی غیرمنطقی و فاقد شفافیت باعث شده تا طبقات کم‌درآمد بیشترین فشار مالیاتی را تحمل و از طرفی صاحبان سرمایه‌های کلان به شکل تصاعدی بر ثروت خود اضافه کنند ضمن اینکه حتی در زمان شناسایی فرار مالیاتی میزان مجازات با جرم تناسب ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم برای مراسم سالگرد امام راحل