اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با این استان کشور


اعلام آمادگی ترکیه برای همکاری با این استان کشور

اقتصادنیوز: سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و آکادمیک خراسان جنوبی آماده همکاری و تعامل با دانشگاه‌های این استان هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سینان جم باش روز یکشنبه در نشست دیپلماسی علمی با روسای دانشگاه‌های خراسان‌ جنوبی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد افزود: تاکنون به خراسان‌ جنوبی سفر نکرده بودم اما در دو روز گذشته دیدارهایی با استاندار، شهردار، فعالان اقتصادی و بازدید از سطح استان انجام شد که تا حدودی با ظرفیت‌های این استان آشنا شدیم.

وی بیان کرد: در تمام این دیدارها همکاری‌های آکادمیک مورد تاکید بود و آنچه در این نشست هم متوجه شدم اینکه بیرجند دارای دانشگاه‌های توانمندی است.

سرکنسول ترکیه در مشهد اظهار کرد: تاکنون در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاریروابط پررنگی بین دو کشور وجود داشته و تلاش می‌کنیم با استان خراسان جنوبی روابط آکادمیک برقرار کنیم.

خبر مرتبط
تجارت مهم میان ایران و ترکیه آغاز شد؟

اقتصادنیوز: مذاکرات آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه در دیدار مدیرعامل شرکت توانیر با وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور در آنکارا نهایی شد.

وی ادامه داد: دانشگاه بیرجند یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور ایران است آرزو می‌کنیم حداقل یکی از دانشگاه‌های ترکیه را با این دانشگاه متصل و تعامل لازم برقرار شود.

خبر مرتبط
تجارت برق ایران و ترکیه کلید خورد

اقتصادنیوز: مذاکرات آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه در دیدار مدیرعامل شرکت توانیر با وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور در آنکارا نهایی شد.

جم باش تصریح کرد: برای توسعه روابط بین دانشگاه‌های دو منطقه باید زمینه رفت و آمد هیات‌های علمی افزایش یابد چون معتقدم دانشگاه‌های دو کشور می‌توانند موارد زیادی از یکدیگر بیاموزند و تعامل علمی برقرار کنند.

وی عنوان کرد: کشور ترکیه یکی از کشورهای بزرگ منطقه بوده و دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله در حوزه آکادمیک است، اکنون بیش از ۲۰۰ دانشگاه در این کشور فعال است.

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: هدف ما از سفر به خراسان جنوبی این است که راه‌های همکاری و تعامل را بین کشورها باز کنیم لذا نه تنها در زمینه تبادل دانشجویی که برگزاری همایش‌ها می‌توانیم همکاری داشته باشیم.

وی افزود: ابتدا باید یادداشت تفاهم بین دانشگاه‌ها امضا شود بنابراین از یک دانشگاه آغاز می‌کنیم و این تعاملالات را ادامه خواهیم داد.

جم باش بیان کرد: کشور ترکیه در حوزه‌های پزشکی، مهندسی و سایر دانشگاه‌های به نام و خوبی دارد که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد، از طرفی بخاطر اینکه کشور همسایه هستیم رفت و آمدها هم خیلی آسان است.

وی اظهار کرد: مشترکات زیاد فرهنگی، دینی، به خصوص مهمان‌نوازی بین دو منطقه وجود دارد که می‌تواند زمینه تعامل بیشتر و راحت‌تر را فراهم کند.

"سینان جم باش" سرکنسول ترکیه در مشهد روز جمعه وارد خراسان جنوبی شد و دیدار با استاندار خراسان جنوبی، بازدید از چند واحد تولیدی و اقتصادی از برنامه‌های وی بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زیاد بغل کردن نوزاد خوب است یا بد؟