آمریکایی ها مجددا برای نجات اسرائیل در مقابل حزب الله ورود می کنند


آمریکایی ها مجددا برای نجات اسرائیل در مقابل حزب الله ورود می کنند

علیرغم اینکه عملیات 7 اکتبر بدون هماهنگی جبهه مقامت انجام شده بود ولی از روز 8 اکتبر جبهه مقاومت برای کمک به مردم فلسطین ورود کرد.

علیرغم همه جنگ رسانه ای که رسانه های اسما عربی ولی عملا عبری راه انداختند تا روحیه مقاومت فلسطین را ضعیف کنند و جایگاه جبهه مقاومت را تنزل دهند ولی همه به خوبی می دانند جبهه مقاومت موفق شد با استراتژی خود دو کار بسیار مهم را انجام دهد.
اولا بیش از نیمی از توانمندی های اسرائیل را روی یک پا نگه دارد تا اسرائیل نتواند همه توانمندی های نظامی خود را بر علیه مردم غزه استفاده کند.
دوما کاری کند که تمرکز جهانی روی غزه و مظلومیت مردم فلسطین باشد و اینگونه نباشد که تمرکز از غزه کم شود، عملی که در نهایت منجر به آن شد که جامعه جهانی بر علیه اسرائیل منقلب شود.
علیرغم اینکه اسرائیل تلاش های زیادی را انجام داد تا شرایط را تغییر دهد اما استراتژی موفق جبهه مقاومت در مدیریت ماجرا همه تلاش های اسرائیل را ناکام گذاشت.
برای اولین بار از زمان تاسیس اسرائیل تا به حال اسرائیلی ها مزه ترک خانه و کاشانه و پناه گرفتن در جاهای دیگر را احساس می کنند و امروزه بیش از 250 هزار خانواده اسرائیلی از شمال (نزدیک مرزهای لبنان) و غرب (نزدیک مرزهای غزه) مجبور شده اند کوچ کنند وهزینه های بسیار سنگینی بر دوش دولت اسرائیل تحمیل شده، چه مادی چه معنوی.
به هر حال دولت اسرائیل مجبور است از یکسو هزینه اسکان این تعداد خانوار را تامین کند و از سوی دیگر اعتراض های مردمی نسبت به سیاست های دولت نتانیاهو افزایش می یابد.
بماند که بسیاری از اینها ترجیح داده اند از شناسنامه اصلی خود استفاده کنند و به کشورهای مبدأ برگردند ومهاجرت معکوس کنند، امری که بسیار برای اسرائیل سنگین تمام شده چون سالها تلاش کرده اینها را مجاب کند به اسرائیل بروند و در آنجا زندگی کنند.
از سوی دیگر می بینیم که اخیرا، مخصوصا پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، حزب الله لبنان شروع کرده در پاسخ به اسرائیل حمله های خود را از نظر کیفی بالا ببرد و برخی تسلیحات در حمله های حزب الله بر علیه اسرائیل استفاده شده که تا به حال استفاده نشده بود.
در عملیات اخیری که حزب الله لبنان انجام داد بیش از دویست موشک و پهباد به سمت اسرائیل پرتاب شد و گنبد آهنین و سامانه های دفاعی اسرائیل کاملا فلج شده بودند و امکان مقابله با حمله حزب الله لبنان را نداشتند.
سابقه نداشته که سامانه های دفاعی اسرائیل به این شکل در مقابل حمله ها فلج شوند، امری که نشان می دهد حزب الله لبنان موفق شده نقطه ضعف سامانه های دفاعی اسرائیل را کشف کند وحدود دو هفته است که سامانه های دفاعی اسرائیل نمی توانند با حمله های حزب الله مقابله کنند.
برخی کارشناسان نظامی بر این باور هستند که در گیر و دار عملیات "الوعد الصادق" ایران ایرانی ها موفق شدند همه سامانه های دفاعی اسرائیل و متحدین اسرائیل در منطقه را باز کنند و در حالی که یک سری پهباد ها و موشک ها با هدف گمراه کردن سامانه های دفاعی شلیک شده بودند یک سری پهباد های ایرانی ماموریت اسکن کردن همه سامانه های دفاعی اسرائیل و متحدین اسرائیل را داشتند و اینها موفق شدند همه این سامانه ها در منطقه را ردیابی کنند و نقاط قوت و ضعف آنها را به دست بیاورند و این اطلاعات امروزه در اختیار جبهه مقاومت قرار گرفته و به همین دلیل می باشد که سامانه های دفاعی اسرائیل در مقابله با حمله های اخیر حزب الله لبنان به شکل بی سابقه ای صد درصد فلج بوده اند.
از سوی دیگر اخیرا اخبار و اطلاعاتی در باره اینکه حزب الله لبنان موفق شده به برخی سامانه های دفاع موشکی نیز دست یابد نیز منتشر شده و طی چند هفته اخیر مقاومت لبنان موفق شده بسیاری از پهبادهای اسرائیلی را در ارتفاعات بسیار بالا شکار کند، امری که اگر سطح آن بالاتر برود می تواند منجر به آن شود تا در نهایت برتری هوایی اسرائیل نابود شود و دیگر اسرائیلی ها نتوانند به راحتی در فضای لبنان تردد داشته باشند.
با توجه به این شرایط ادعاهای اسرائیل مبنی بر اینکه به لبنان حمله خواهد کرد و بیروت را به غزه ای دیگر تبدیل خواهد کرد یک هیاهوی توخالی و گردبادی در فنجان قهوه تلخ بیش نیست، اسرائیلی ها به خوبی متوجه شده اند که هزینه حمله به لبنان اینبار برایشان بیش از حد تصور سنگین خواهد بود و با ماجرای حمله به غزه بسیار متفاوت است.
گسترش حملات کمی و کیفی و عمقی حزب الله هم منجر به آن شده تا ترس زیادی به وجود آید که بر اساس آن اسرائیلی ها دلواپس باشند بخش دیگری از شهرک نشینانشان مجبور باشند مناطق بیشتری را ترک کنند و به سمت جنوب بروند.
این در حالی است که این روزها اخباری مبنی بر اینکه اردن محموله های تسلیحاتی که برای مقاومت در کرانه باختری ارسال شده بود را نیز کشف کرده منتشر شده.
گو اینکه اردن تلاش دارد برای توجیه توقیف این محموله ها امنیت داخلی خود را بهانه کنند اما همه به خوبی می دانند این محموله ها همه برای کرانه باختری ارسال شده بوده و هدف کمک به فلسطینی ها برای دفاع از خود بوده و نه به هم زدن امنیت داخلی اردن.
بحث مهم در این است که احتمالا اردن موفق شده یک یا دو محموله را کشف کند اما در نهایت ده ها محموله با موفقیت به دست مقاومت فلسطین رسیده.
حال شاید برخی سوال کنند که چرا مردم در کرانه باختری به کمک برادران و خواهران خود در غزه نمی شتابند؟
باید گفت هنوز شرایط توانمندی مقاومت در کرانه باختری به حدی نرسیده که بخواهد با اسرائیل مستقیم درگیر شود مخصوصا که حدود شصت هزار نیروی اسما فلسطینی اما عملا اسرائیلی تر از اسرائیلی ها کنترل کرانه باختری را در اختیار دارند و در حال جاسوسی بر علیه فلسطینی ها هستند تا اعضای جبهه مقاومت را تحویل اسرائیلی ها می دهند و به همین دلیل عملا مقاومت در کرانه باختری مجبور است دندان روی جگر بگذارد و منتظر فرصت مناسب باشد.
در صورتی که اسرائیل بخواهد به لبنان حمله کند، عملا اسرائیل مجبور خواهد بود تمام توانمندی های خود را به کار بگیرد چون جنگ با لبنان جنگی بسیار متفاوت است، در چنین شرایطی می توان تصور کرد که دست جبهه مقاومت در کرانه باختری هم باز خواهد بود تا حساب اسرائیل و مزدوران اسرائیل را نیز برسد.
علیرغم بیش از هفت ماه بمباران و کشتار بی وقفه در غزه هم می بینیم هنوز جبهه مقاومت در غزه از امکانات و توانمندی های زیادی برخوردار است و بر اساس برخی تحلیل های نظامی حد اکثر چیزی حدود 20% توانمندی جبهه مقاومت در غزه آسیب دیده.
در چنین شرایطی می توان گفت اگر اسرائیل بخواهد نقشه نتانیاهو مبنی بر حمله به حزب الله پس از پایان عملیات رفح را پیش ببرد عملا دست به یک کار جنون آمیز زده و اسرائیلی ها باید به فکر باشند سلامت عقلی نتانیاهو و برخی مقامات دیگر کابینه را به صورت جدی بررسی کنند.
به همین دلیل می باشد که آمریکایی ها امروزه وارد عمل شده اند از تلاش برای رسیدن به راهکاری که موجودیت اسرائیل را حفظ کند با استفاده از مذاکرات هوکشتاین در لبنان تا مذاکرات با ایران در عمان.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پست فیس بوکی کمک داور پرسپولیس- مس جنجالی شد / همان 6 معروف! + عکس