بخش های دیده نشده حافظیه + فیلم


بخش های دیده نشده حافظیه + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آرامگاه حافظ شیرازی، از معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری ایران است. این بنا با معماری زیبایش هرکسی را مبهوت جزئیات شگفت انگیز خودش می کند؛ اما تا به حال...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آرامگاه حافظ شیرازی، از معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری ایران است. این بنا با معماری زیبایش هرکسی را مبهوت جزئیات شگفت انگیز خودش می کند؛ اما تا به حال چقدر به معماری خاص این بنا دقت کرده اید؟ تا چه میزان از جزئیات ساختاری این محل، اطلاع دارید؟

بنای مقبره حافظ، در سال ۸۵۶ میلادی برای اولین بار ساخته شد. محمد یغمایی، شمایل اولیه حافظیه به شکل سازه ای گنبدی با حوضی بزرگ در جلوی آن بود که از طریق جریان آب رکن آباد پر می شد. با روی کارآمدن صفویان و حکومت شاه عباس و بعد از آن سلسله افشاریان، این آرامگاه چند بار مرمت شد. با این وجود در دوره زندیه، این بنا فقط مرمت نشد و بارگاهی با چهار ستون سنگی در جلوی مقبره ساخته شد.

این تالار دو در شمال و جنوب خود داشت و دو اتاق نیز در این دو ناحیه اضافه شده بودند؛ اما این‌ها تمام تغییرات در دوره زندیه نبودند؛ اضافه کردن یک باغ سرسبز در محوطه جلوی مقبره حافظ و قراردادن یک سنگ قبر مرمر از دیگر تلاش‌های حکومت زندیه برای زیباسازی آرامگاه حافظیه شیراز بوده است.


بخش های دیده نشده حافظیه + فیلم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فلسفه قربانی برای اموات | ایا قربانی کردن برای اموات واجب است؟