تیم کانیسکیس، مدیرعامل دوج و پدر هلکت بازنشسته می‌شود


تیم کانیسکیس، مدیرعامل دوج و پدر هلکت بازنشسته می‌شود

در بحبوحه همه‌گیری خودروهای برقی، تیم کانیسکیس مدیرعامل شرکت دوج که ملقب به پدر هلکت است بازنشسته خواهد شد. کانیسکیس در حال حاضر مدیرعامل برندهای رم و دوج است و از اول جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بازنشسته خواهد شد. کریستین فیوئل مدیرعامل فعلی کرایسلر...

در بحبوحه همه‌گیری خودروهای برقی، تیم کانیسکیس مدیرعامل شرکت دوج که ملقب به پدر هلکت است بازنشسته خواهد شد.


کانیسکیس در حال حاضر مدیرعامل برندهای رم و دوج است و از اول جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بازنشسته خواهد شد. کریستین فیوئل مدیرعامل فعلی کرایسلر جایگزین کانیسکیس در رم خواهد شد و درعین‌حال سمت خود در کرایسلر را نیز حفظ خواهد کرد. مت مک آلر هم به عنوان رئیس جدید دوج انجام‌وظیفه خواهد کرد. او قبلاً مدیر بخش فروش همین خودروساز آمریکایی بوده است.

کانیسکیس بیش از ۳۰ سال همراه دوج و استلانتیس بوده و کار خود را در سال ۱۹۹۳ و با فروش محصولات و قطعات کرایسلر شروع کرده است. او در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدیر ارشد نمایندگی‌های این خودروساز انتخاب شد و در سال ۲۰۰۹ هم پست مدیر بازاریابی کرایسلر را به دست آورد. کانیسکیس در سال ۲۰۱۱ به سمت مدیریت فیات آمریکای شمالی منصوب شد. پدر هلکت همچنان به طی پله‌های ترقی ادامه داد و دو سال بعد مدیرعاملی دوج را به دست آورد. او در زمان تحویل فیات کرایسلر در دهه قبل میلادی چندین پست مدیریتی را قبول کرد و با تجربه فرایند ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن، پست مدیرعاملی دوج در شرایط فعلی را پذیرفت. او همچنین در سال ۲۰۲۳ علاوه بر دوج سکان‌داری رم را هم بر عهده گرفت. کانیسکیس در سال ۲۰۱۴ مدیریت برندهای دوج و SRT را در دست داشت و در همان زمان پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت وارد میدان شد.

این نیروگاه پرقدرت با خروجی ۷۰۷ اسب بخار در مدل‌های چارجر و چلنجر نصب شد و عصر طلایی جدیدی برای خودروهای عضلانی دیترویت رقم خورد. با هدایت‌های کانیسکیس، دوج به یک برند پرفورمنس کامل بدل گردید و نهایتاً پیشرانه هلکت را در تمامی محصولات خود ارائه کرد. او طرفدار پر و پا قرص “برادری عضله” بود. این انجمن یک گروه اصلی از خریداران دوج است که خودروهای مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر را خریداری کرده و با آن زندگی می‌کنند.

شاید برخی افراد معتقد باشند او رابطه بسیار نزدیکی بین هِمی و دوج ایجاد کرد. بازنشستگی تیم کانیسکیس زمانی رخ می‌دهد که به پایان دوران ۸ سیلندر دوج و رم نزدیک شده‌ایم. چلنجر به خاطرات پیوسته و چارجر جدید نیز به‌صورت برقی و همچنین با پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو تولید خواهد شد. همین موضوع درباره رم هم صدق می‌کند چراکه دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر در محصولاتش نیست و باید به پیشرانه ۶ سیلندر رضایت داد. کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس گفته است:

من می‌خواهم از فرصت استفاده کرده و از تیم کانیسکیس به خاطر علاقه، تعهد و تلاش‌های خود در پیشبرد اهداف استلانتیس صمیمانه تشکر کنم. او تصویر جدیدی از آینده برقی شده برندهای رم و دوج را ارائه کرده است

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وضعیت بازار خودرو دوشنبه 13 شهریورماه / ریزش قیمت کوییک، 207 و سمند