ثبت رکورد جدید در معاملات انرژی تجدیدپذیر در تابلو سبز بورس


معاملات برق سبز تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس انرژی، در هفته گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و ۳۲ مگاوات برق به ارزش ۸۴۳ میلیارد ریال معامله شد.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت نیرو، دفتر «مدیریت معاملات خارج از بازار برق» شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت سال جاری ۲۴ میلیون کیلووات‌ساعت معادل ۳۲ مگاوات برق سبز به ارزش ۸۴۳ میلیارد ریال در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شده است.

این معاملات با قیمت متوسط ۳۴ هزار و ۶۵۲ ریال بر کیلووات‌ساعت صورت‌گرفته و حجم معاملات صورت‌گرفته از ابتدای راه‌اندازی تابلو سبز بورس بی‌سابقه است.

به گزارش ایران اکونومیست، سال گذشته خردادماه تابلوی سبز برق در بورس انرژی راه‌اندازی شد.

بیست بهمن سال گذشته نیز در همین رابطه محرابیان گفت: در حال حاضر با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس و ایجاد جذابیت لازم در حوزه تولید برق انرژی‌های تجدیدپذیر شاهد این هستیم که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برق تجدیدپذیر در یک فضای عادلانه با هم دادوستد می‌کنند و در همین راستا جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شده است.

وزیر نیرو درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توانمندی‌های ایران در این حوزه ادامه داد: وزارت نیرو در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه جامع و کاملی دارد که باهدف توسعه این نوع انرژی در کشور و رفع ناترازی برق طراحی شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه ظرفیت‌های زیست‌محیطی کشور اجازه توسعه بیش از حد نیروگاه‌های فسیلی را به ما نمی‌دهد، حرکت به سمت انرژی‌های پاک آن هم با استفاده از توان مهندسی داخلی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: در حال حاضر همه‌دانش فنی ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از صفر تا صد بومی‌سازی شده است و به‌عنوان نمونه اکنون کارخانه‌ای در شهرستان خمین داریم که از مواد اولیه تا نیروگاه خورشیدی را در داخل تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟