ایران در ساخت موشک به کشورهای دیگر وابستگی ندارد


ایران در ساخت موشک به کشورهای دیگر وابستگی ندارد

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به خودکفایی کشور در ساخت انواع موشک گفت: تمام موشک‌های ما نقطه‌زن هستند و این نتیجه‌ی اعتماد به جوانان و برخورداری از دانش بومی است.

سردار علی بلالی مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید که در مجتمع ولی عصر (عج) سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با بیان اینکه به خاطر تحریم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس به ما سلاح و مهمات نمی‌دادند و فقط موشک «اسکاد» در اختیار داشتیم، اظهار داشت: امروز با ایده و تلاش متخصصان و جوانان کشور توانسته‌ایم موشک‌هایی با برد دو هزار کیلومتر و قابلیت اصابت نقطه‌ای بسازیم.

سردار بلالی با تأکید بر اینکه برای ساخت موشک هیچ‌گونه وابستگی به کشورهای دیگر نداریم، افزود: امروزه تمامی موشک‌های ما نقطه‌زن هستند و این نتیجه‌ی نترسیدن، اعتماد به جوانان و برخورداری از دانش بومی است.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای اخراج ناوهای آمریکایی از خلیج فارس، گفت: سردار شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم در موشک‌های زمین به زمین که مختص اهداف ثابت بود، تغییراتی ایجاد کرد و موشک «خلیج فارس» را ساخت که مختص اهداف متحرک است و با همین موشک توانستیم آمریکایی‌ها را از خلیج فارس خارج کنیم.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص توان پهپادی کشور هم عنوان کرد: امروز مجموعه‌ای بسیار غنی از پهپادها در نیروهای مسلح وجود دارد که همگی بومی هستند.

ایران در ساخت موشک به کشورهای دیگر وابستگی ندارد

سردار بلالی با بیان اینکه نیروهای مسلح توانسته‌اند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند، گفت: سامانه پدافند هوایی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه توانست یک فروند پهپاد نورثروپ گرومن آر کی و-۴ (گلوبال هاوک) را که در حریم هوایی کشور و محدوده تنگه هرمز پرواز می‌کرد، ساقط کند.

وی اظهار داشت: با دانش بومی و پرتاب ماهواره به فضا توانسته‌ایم لایه «لئو» را فتح کنیم و ماهواره‌های ایرانی هر یک ساعت و نیم یک‌بار برای ما تصاویری از سطح زمین را ارسال می‌کنند.

مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین با اشاره به عملیات «وعده صادق» خاطرنشان کرد: در این عملیات، جمهوری اسلامی ایران اراده بازدارندگی خود را به نمایش گذاشت و نشان دادیم که اراده به‌کارگیری قدرت در زمان مناسب را داریم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این پرنده‌ها نحوه استفاده از آتش را یاد گرفته‌اند!