استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه


استفاده قانون تامین مالی تولید از ظرفیت بازار سرمایه

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که در گذشته تامین مالی عرصه تولید و زیرساختی، منحصر به ارائه تسهیلات بانکی بود و عملا بازار سرمایه نقش کمرنگ داشت که در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها به موضوع استفاده از ظرفیت بازار سرمایه توجه شده است.

به گزارش بورس‌نیوز، مجتبی یوسفی با اشاره به قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها گفت: قانون باید ابزاری برای حل مشکل در کوتاه و بلندمدت باشد؛ با همین نگاه مجلس قوانینی همچون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها را تصویب کرد، چون در تامین مالی شرکت‌ها و حوزه زیرساختی غفلت شده بود.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: براین اساس می‌توان در کسب و کار‌های جدید از روش‌های نوین برای تامین منابع مالی استفاده کرد که در این قانون به آن اشاره شده است.

یوسفی با اشاره به مواد ۱۴ و ۱۷ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها درباره تامین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه قوانین بورس مربوط به سال‌های قبل است، در این قانون به موضوع تامین مالی از طریق بورس توجه شده است.

وی توضیح داد: در روش‌های سنتی قدیم، تامین مالی منحصر به ارائه تسهیلات بانکی می‌شد و نقش بازار سرمایه کمرنگ بود که در این قانون به آن توجه شد تا از ظرفیت بازار سرمایه استفاده شود لذا قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها روش جدیدی برای تامین مالی پروژ‌های زیرساختی است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خودرو در بازار آزاد -13 خرداد 1403+جدول