حمله پهپادی اوکراین به یک مینی‌بوس غیرنظامی در خرسون


حمله پهپادی اوکراین به یک مینی‌بوس غیرنظامی در خرسون

اقتصادنیوز: فرماندار منطقه خرسون اعلام کرد یک پهپاد اوکراینی در حمله به یک مینی‌بوس در یک روستا در این منطقه باعث کشته و زخمی شدن ۱۷ غیرنظامی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ولادیمیر سالدو»، فرماندار منطقه خرسون،‌ یکی از چهار منطقه‌ سابقا متعلق به اوکراین که در اواخر سال ۲۰۲۲ در پی برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه ملحق شدند، اظهار کرد در پی حمله پهپادی اوکراین به یک مینی‌بوس در روستایی در خرسون ۱۶ غیرنظامیان مجروح شدند و یک غیرنظامی نیز جان باخت.

خبر مرتبط
چهره مهم دولت اوکراین در لیست افراد تحت تعقیب روسیه/ مسکو به سیم آخر زد؟

اقتصادنیوز: وزارت کشور روسیه اعلام کرد معاون رییس‌ دفتر رییس‌جمهور اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

او خاطرنشان کرد: «مجموعا ۱۷ نفر در حال سفر با این مینی‌بوس بودند. یکی از مسافران کشته شد و بقیه دچار کبودی و جراحات سبک شدند. امدادرسانی در محل انجام شد. هیچ یک از مجروحان به بیمارستان فرستاده نشد.»

۱۷ کشته و زخمی در حمله اوکراین به یک مینی‌بوس غیرنظامی در خرسون مینی بوس غیرنظامی در خرسون که هدف حمله اوکراین قرار گرفت

چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شدند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند.

خبر مرتبط
پارادوکس ادعای اوکراین و روسیه در مورد حملات دو کشور

اقتصادنیوز: نیروی دریایی اوکراین ادعا کرد در حمله شامگاه شنبه خود به مواضع روسیه در شبه‌جزیره کریمه، یک کشتی مین‌روب روسیه را هدف گرفته است.

حمله اوکراین به این مینی‌بوس غیرنظامی در حالی انجام شد که کی‌یف صبح امروز حمله‌ای با ۹ موشک و ۶۱ پهپاد را به سه منطقه روسیه شامل کریمه، کراسنودار و بلگورود انجام داد که بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه توسط پدافند هوایی این کشور دفع شدند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» رومن سینیاگوفسکی، فرماندار منطقه اسلاویانسک گفت ۶ پهپاد اوکراینی در نخستین ساعات روز ۱۹ مه در پالایشگاه نفت «اسلاویانسک-آن-کوبان» در کراسنودار سقوط کردند اما طبق اطلاعات اولیه، تلفات یا خرابی به بار نیاوردند.

سینیاگوفسکی تصریح کرد در این منطقه دو انفجار ثبت شد، یکی در حوزه قبرستان قدیمی و دیگری در مجتمعی در نزدیکی آنجا.

«ادوارد ترودنف»، مدیر امنیتی گروه شرکت‌های «اسلاویانسک اکو» به خبرگزاری تاس گفت، بعد از این حمله پهپادی فعالیت یک پالایشگاه نفت به حال تعلیق در آمد.

او اضافه کرد که پهپادهایی که عامل حمله به این پالایشگاه نفت بودند چاشنی‌های انفجاری به همراه ساچمه‌های فولادی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: «این بار پهپادهای مورد استفاده و بمب‌های آنها بزرگتر و حاوی ساچمه‌های فلزی بودند.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یارانه کدام دهک ها 2 برابر می شود؟