گزینه اصلی لیست امنا برای ریاست مجلس دوازدهم مشخص شد؟


گزینه اصلی لیست امنا برای ریاست مجلس دوازدهم مشخص شد؟

مشخص است که دولت برای داشتن کرسی تاثیرگذار در مجلس منفعل نخواهد بود.

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه آرمان ملی نوشت: برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا از تمرکز جریان نزدیک به دولت بر روی فردی به‌نام ابراهیم عزیزی برای ریاست مجلس خبر داده‌اند. به گفته این فعالان رسانه‌ای، ابراهیم عزیزی، حقوقدان و سخنگوی اسبق شورای نگهبان و نماینده تهران، گزینه اصلی ائتلاف امنا برای ریاست مجلس آینده است.

عزیزی علاوه بر اینکه می‌تواند کاندیدای دولت برای ریاست مجلس باشد اما باید توجه کرد که او عضو امناست یعنی او رقیب قالیباف برای تحقق تغییر و تحولی است که امنا به‌دنبال آن است.

امنا ابایی از طرح هدف خودش یعنی کنارزدن قالیباف ندارد چنانکه در دوم انتخابات اعلام کرد: «همان‌طور که در دور اول انتخابات بدون لکنت از لزوم تغییر و تحول در ساختار و مدیریت مجلس آینده سخن گفتیم، در دور دوم انتخابات هم با صدای بلند اعلام می‌کنیم که حضورمان در لیست‌های انتخاباتی دیگر به معنای پذیرش هیچ شرطی در خصوص استمرار مدیریت فعلی نیست و مطابق خواست صریح مردم، حتما در مجلس آینده برای تحقق این موضوع تلاش خواهیم کرد.»

پیش از آن هم در 17 اردیبهشت ماه بود که سیدنظام‌الدین موسوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «امنا» برای تغییر آرایش سیاسی به نفع نخبگان برنامه دارد، گفت: «برای تغییر شرایط، مجلس آینده باید تصمیمات تاریخی و بزرگ گرفت. ما پدرخوانده نداریم و به خود متکی هستیم و از کسی هراسی نداریم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پرسپولیس با 3 هفته صدرنشینی قهرمان شد!