وجود 134 هزار ساختمان ناایمن در کشور


وجود 134 هزار ساختمان ناایمن در کشور

عضو هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران از وجود ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن در کشور خبر داد.

مهدی بستانچی در همایش فناوری‌های مهندسی ایمنی حریق که با موضوع بررسی حریق بیمارستان گاندی در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت:‌ ایمنی مساله مهمی است که متاسفانه آنطور که باید در کشورما به آن توجه نمی‌شود. جالب است که مردم هنگام خرید یک خانه به جنس دستگیره در و شیرآلات و ... هم توجه می‌کنند، اما به ایمنی آن توجهی ندارند و برایشان سوال نمی‌شود که مصالح و مقاومت یک ساختمان چطور است. این موضوعی است که باید با فرهنگسازی و تغییر قوانین نسبت به آن اقدام شود.

وی ادامه داد: ما در کل کشور ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن داریم همچنین در تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن داریم که وضعیت حدود ۷۱ ساختمان بحرانی است. به عبارتی با وضعیت این ساختمان‌های بحرانی باید بگوییم که ۷۱ ساختمان دارای وضعیت مشابه پلاسکو و متروپل هستند و در پایتخت فعالیت دارند.

بستانچی ادامه داد: متأسفانه در مورد نمای ساختمان‌ها نیز دستورالعمل مناسبی نداریم و بسیاری از کارفرماها و سازندگان ساختمان مسأله ایمنی را کار فانتزی می‌بینند. بنابراین باید فرهنگ سازی شود و تقاضا میان مردم ایجاد شود.

عضو هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران در مورد همکاری شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ایمنی ساختمان‌ها نیز گفت: در این حوزه ۳۰ شرکت دانش بنیان شناسایی کردیم و اگر حوزه به لحاظ اقتصادی هم جذاب باشد قطعاً آمار شرکت‌ها بیشتر می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مفقودی خانم 63 ساله در جنگل‌های کلاله