اعلام رای سازمان استاندارد درباره خودروی X55 PRO


اعلام رای سازمان استاندارد درباره خودروی X55 PRO

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: کمیسیون ماده ۴۲ برای بررسی پرونده خودروی X۵۵ PRO تشکیل شد که تا ۴۸ ساعت آینده رای نهایی صادر می‌شود.

اعلام رای سازمان استاندارد درباره خودروی X55 PRO

به گزارش راهبرد معاصر؛ نماینده قوه قضائیه در کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در حاشیه این کمیسیون اظهار داشت: پس از حادثه که برای خودروی X۵۵ PRO اتفاق افتاد، سازمان ملی استاندارد ایران موضوع را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را برای طرح در کمیسیون ماده ۴۲ ارائه داشت.

از آنجایی که بعد از صدور تایید نوع نباید قطعه خودرو تغییر کند و هر تغییری باید به اطلاع سازمان ملی استاندارد ایران برسد، این اتفاق از سوی شرکت مدیران خودرو انجام نگرفته و سازمان ملی استاندارد ایران با توجه به این موضوع ادعای عدم همکاری خودروساز را با این سازمان دارد.

قاضی پرونده با اشاره به اینکه شرکت خودروساز اطلاعیه‌ای مبنی بر ایرادات فنی صادر کرده توضیح داد: این اقدام متضمن فراخوان نبوده چرا که با فراخوان، تمام سری خودروهایی که در ایراد فنی داشتند می‌بایست به صورت کاملاً رایگان از سوی شرکت خودروساز رفع نقص شود.

مدیران شرکت مدیران خودرو، امروز (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کمیسیون ماده ۴۲ برای بررسی جزئیات اتفاق اخیر حاضر شدند و مقرر شد دفاعیات خود را ظرف مدت ۴۸ ساعت برای صدور رای نهایی با حضور سایر اعضای کمیسیون ارایه کنند.

سازمان ملی استاندارد ایران همچنان اعلام می‌دارد؛ به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره گذاری این خودرو متوقف خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی از لحظه شکسته شدن اکسل خودرو ام‌وی‌ام X۵۵ پرو و واژگونی آن در اتوبان کاشان-قم منتشر شد که با واکنش‌های زیادی همراه شده است./ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

از موج سواری کلاغ روی باد تا شکار ببر ماهی بزرگ