نحوه توسل به چهل شهید |‌ ختم مجرب و فوق العاده


در ادامه مطلب با طریقه توسل به ۴۰ شهید به طور کامل آشنا شوید.

توسل به معنی واسطه قرار دادن امور خیر و افراد صالح مقرب درگاه الهی برای بر آورده شدن درخواست و اجابت دعاست. همان‌طور که در قرآن آمده است توسل امری مشروع است و شیعه توسل را امری مشروع و صحیح می‌دانند. توسل به امامان معصوم مانند توسل به امام زمان و توسل کردن به شهدا یکی از راه های مجرب برای حاجت روایی در دنیا است.

توسل به چهل شهید

در دین اسلام شهدا و امر شهید شدن از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار هستند زیرا که رسیدن به درجه شهادت کار انسان‌هایی است که از عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان برای خدا ایثار می‌کنند. شهادت فنا شدن انسان برای رسیدن به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

طبق روایات و آیات شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ » (۱۶۹ آ ل عمران) و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.

همچنین امام صادق علیه السلام می فرماید: «کسی که برای دفاع از مال خود (در برابر مهاجمان) ایستادگی کند و کشته شود، شهید است.»

و رسول خدا(ص) فرمود: «سه گروه هستند که در روز قیامت، شفاعت می‌کنند و خدا هم شفاعت آنان را می‌پذیرد: پیامبران، سپس عالمان و سپس شهیدان.»

در این حدیث و احادیث دیگری که در مورد شهادت و مقام شهید آمده است، همه درجه بلند و مقام عظیم شهید را نشان می‌دهد که بهترین نیکی است و شهید را به‌عنوان شاهد جامعه معرفی می‌کند که رضایت خداوند را شهید با کارش جلب می‌کند، پس توسل کردن به شهدا کاری پذیرفته شده پسندیده‌ای در درگاه الهی است و منجر به حاجت روایی در دنیا و شفاعت در آخرت می‌شود. در ادامه با نحوه توسل به ۴۰ شهید همراه ما باشید.

طریقه توسل به ۴۰ شهید

توسل به چهل شهید

نحوه توسل به ۴۰ شهید بسیار ساده است. توسل به ۴۰ سهید به این صورت است که بایستی لیستی از ۴۰ شهید تهیه کنید و در مدت چهل روز، هرروز به نیت یکی از شهدا ۱۰۰ صلوات ختم کنید. ۴۰ شهیدی که انتخاب می‌کنید کاملا به اختیار خودتان است و می تواند از لیست شهدای دفاع مقدس یا شهدای مدافع حرم و یا شهدای کربلا و یا هر شهید دیگری که می‌شناسید انتخاب شود.

نکته‌ای که بایستی به آن توجه کنید این است که این ختم را باید ۴۰ روز متوالی انجام دهید و هرروز برای یک شهید ۱۰۰ صلوات بفرستید. در ادامه لیستی پیشنهادی از ۴۰ شهید در اختیارتان قرا می‌گیرد. اما شما می‌توانید هر ۴۰ شهیدی که خودتان دوست دارید را برای ختم خود انتخاب کنید.

۱. سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام

۲. شهید قاسم سلیمانی

۳. شهید محسن حججی

۴. شهید محمدرضا شفیعی

۵. شهید عباس بابایی

۶. شهید محمود رضا بیضایی

۷. شهید سید علی حسینی

۸. شهید عبدالمهدی مغفوری

۹. شهید جواد خداکرم

۱۰شهید نوید صفری

۱۱شهید محمد تورجی زاده

۱۲. شهید سید مجتبی علمدار

۱۳. شهید احمد روشان

۱۴. سید رضا حسینی

۱۵. شهید احمدعلی نیری

۱۶. شهید ابوالفضل شیروانیان

۱۷شهید مصطفی محرابیان

۱۸. شهید محمدجواد باهنر

۱۹. شهید علی اکبر نظری ثابت

۲۰شهید مهدی زین الدین

۲۱. شهید محمد بهشتی

۲۲. شهید علی اکبر صادقی

۲۳. شهید جهاد مغنیه

۲۴. شهید ایمان خزایی نژاد

۲۵. شهید ابراهیم همت

۲۶-شهید حمیدرضا حاجی بابایی

۲۷. شهید حسین خرازی

۲۸. شهید مجتبی محمدی دارانی

۲۹. شهید علی سجادی

۳۰. شهید مصطفی احمدی روشن

۳۱. شهید مرتضی آوینی

۳۲. شهید مرتضی مطهری

۳۳. شهید محمد حسین عطری

۳۴. شهید عباس دانشگر

۳۵. شهید ابراهیم هادی

۳۶. شهید حسین فهمیده

۳۷. شهید حاج حسن عبدالله زاده

۳۸. شهید بابک نوری

۳۹. شهید هادی ذوالفقاری

۴۰- شهید محمد امین الهدادی

التماس دعا.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ نفس بازغی عکسی دو نفره را با عشقش رو کرد!