صادرات 498 تن محصولات کشاورزی از کردستان


صادرات 498 تن محصولات کشاورزی از کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از صادرات ۴۹۸ تن محصولات کشاورزی در مرز باشماق مریوان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیمان اسکندری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، از صادرات 498 تن محصولات کشاورزی در مرز باشماق مریوان خبر داد و اظهار داشت: واردات میوه‌های گرمسیری نیز پس از گذشت سال‌ها از این مرز آغاز شده و در حال انجام است. اکنون نیز دنبال واردات نهاده‌های دائمی هستیم.

وی با بیان اینکه در گذشته نظارت بر برخی از واحدهای صنفی خرده‌فروشی برعهده صمت و تعدادی نیز برعهده بود که باعث سردرگمی شده بود، گفت: از سال گذشته نظارت بر واحدهای خرده‌فروشی، تامین نهاده از سال گذشته به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه مشکلی در تامین مرغ نداریم و هر کیلوگرم با 83 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد، تصریح کرد: با چالش گوشت قرمز مواجه هستیم، اکنون قیمت دام زنده گوساله 205 تا 215 هزار تومان و در واحدهای قصابی 570 تا 580 کیلوگرم ثابت مانده است.

وی با اشاره قاچاق گوشت گوسفندی عنوان کرد: از نیمه دوم اردیبهشت ماه واردات گوشت گوسفندی نداشتیم. در حوزه گوشت قرمز ورود کرده‌ایم اما واحدهای قصابی با توزیع گوشت وارداتی همکاری نکردند.

اسکندری بیان کرد: علی‌رغم عدم همکاری‌ها، از ابتدای امسال تاکنون 155 تن گوشت گرم گوسفندی وارداتی با کیلویی 315 هزار تومان در استان عرضه شده است.

وی با بیان اینکه در توزیع گوشت مرغ مشکلی نداریم، اظهار کرد: البته قیمت گوشت نسبت به استان‌های همجوار مقداری بیشتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از سرمایه‌گذاری و پرداخت سه هزار و 60 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: حدود 17 هزار و 500 میلیارد تومان به گندم‌کاران کزدستانی پرداخت شده که اگر یک سوم آن در استان سرمایه‌گذاری می‌شد، اکنون شاهد بسیاری از مشکلات کنونی نبودیم.

به گفته وی، البته در سال گذشته در مجموع 65 هزار میلیارد تومان تسهیلات در همه محصولات کشاورزی استان پرداخت شده است.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ایران، هفتمین کشور دارای بانوان تحصیلکرده در جهان