سیاست‌های بر زمین مانده طرح جوانی جمعیت


سیاست‌های بر زمین مانده طرح جوانی جمعیت

دشمن می‌داند برای مواجهه با انقلابی به وسعت ایران اسلامی چاره‌ای جز کاهش جمعیت ندارد و باید سرمایه اجتماعی ملت را بگیرد، پس به سراغ نقشه شوم کاهش جمعیت می‌رود. برخی کارشناسان بی‌توجهی به اجرای سیاست‌های جمعیتی را ناشی از اقناع نشدن عمومی، فقدان متولی برای سیاست‌های جمعیتی و نبود قوانین متناسب با سیاست‌ها می‌دانند.

سیاست‌های بر زمین مانده طرح جوانی جمعیت

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سال هاست آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره افزایش جمعیت و لزوم نقش آفرینی مسئولان در اجرای سیاست های جوانی جمعیت تذکر داده و در بیانات مختلف به این موضوع مهم در جامعه پرداخته اند؛ شاید 30 اردیبهشت سال ۱۳۹۳ و طبق بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی جمعیت را به رؤسای قوای سه گانه و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند؛ مسئولان گمان نمی کردند کم کاری ها در اجرای بندها وضعیت کشور را در سراشیبی جمعیتی خطرناکی قرار دهد.


رهبر انقلاب با ابلاغ سیاست های کلی جمعیت، دستگاه های مختلف را موظف به بکارگیری این سیاست ها در تدوین برنامه ششم توسعه و اجرای آن کردند تا چشم انداز رشد جمعیت کشور به همراه کیفیت و سلامت جامعه تضمین شود. با وجود این، مسئولان در گذشته اجرای سند افزایش جمعیت را با بهانه هایی مانند مشکلات اقتصادی، کمبودهای غذایی و عوارض زیست محیطی گره زدند تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. غافل از آنکه تعلل و کم کاری در این زمینه خوشایند دشمنی است که از ابتدای پیروزی انقلاب نقشه شوم تحدید نسل ایرانیان را در سر می پروراند.

نرخ رشد جمعیت پیر و تلاش های دشمنان از ۳.۹ در سال های ۵۵ تا ۶۵ به ۱.۲۴ در سال های ۹۰ تا ۹۵ رسید؛ نرخی که در سال های اخیر به زیر یک سقوط و فرزندآوری را دستخوش آسیب های فراوانی کرده است


یک بام و دوهوای مسئولان برای جوانی جمعیت

دشمنی که در بحبوحه جنگ تحمیلی با برنامه ریزی خاص و خباثت بار نزاع بر سر جمعیت را طرح ریزی و از غفلت ها سوءاستفاده کرد به دنبال این است سیاست های شومش را در قالب شعارهای ضدجمعیتی به مردم القا کند. دشمن در این جنگ به جای کشتن آدم ها دست به شست و شوی مغزی خانواده های ایرانی جهت کاهش تولد فرزند می زند. نقشه ای که در غرب عکس آن اجرا می شود و با اجرای سیاست های تشویقی و تبلیغات جمعیتی به دنبال گسترش جمعیت ارپایی ها هستند.


غرب برای اجرای توطئه اش از سیاست کثیف تبلیغات رسانه ای و بهره گیری از شعارهای جمعیتی مغایر با آرمان های انقلاب بهره گرفت از ضعف یا دوگانگی سیاست های تبلیغاتی داخلی اهداف شوم خود را دنبال کرد. آنچنان چراغ خاموش و محتاطانه پیش رفت تا همگان با این نقشه همراه شدند و با مخالفتی مواجه نشد. این روند ادامه داشت تا اینکه با تذکر صریح رهبر انقلاب به مسئولان ورق برگشت.


نرخ رشد جمعیت پیر و تلاش های دشمنان از ۳.۹ در سال های ۵۵ تا ۶۵ به ۱.۲۴ در سال های ۹۰ تا ۹۵ رسید؛ نرخی که در سال های اخیر به زیر یک سقوط و فرزندآوری را دستخوش آسیب های فراوانی کرده است.


سال هاست در غفلت مسئولان وقت و جولان تبلیغات سیاه جمعیتی در ایران، جمعیت در کشورمان در سقوط آزاد و سراشیبی وحشتناک قرار گرفته است. هرچند مسئولان عنوان می کنند با تصویب قانون جوانی جمعیت از سال 1401 جلوی سقوط آزاد جمعیت گرفته شده، ولی تا جبران مافات راه زیاد است.


طبق قانون جوانی جمعیت، برنامه های تشویقی بسیاری برای افزایش زاد و ولد در نظر گرفته شده است؛ ازجمله معافیت های مالیاتی پدران سه فرزند به بالا، ثبت نام بدون نوبت خودرو برای مادران، دادن تسهیلات و زمین برای ساخت و ... . با وجود این، همچنان گره های کور بی شماری تا اجرای درست و کامل قانون وجود دارد. آنچه مسلم است، اینکه تا بسته شدن پنجره جمعیتی و زمان طلایی جبران جمعیت زمانی نمانده و دیر یا زود پنجره بسته می شود، لذا برای آنکه به مصیبت های پس از بسته شدن پنجره جمعیتی دچار نشویم، باید سرعت عمل را افزایش داد.

دشمن می داند برای شکست انقلابی به وسعت ایران اسلامی چاره ای جز کاهش جمعیت ندارد و باید سرمایه اجتماعی ملت ها را بگیرد


سرمایه اجتماعی عامل پیروزی

چرا جمعیت مهم است و چرا دشمن بر روی تحدید نسل ها و کاهش جمعیت کشورهای مسلمان سرمایه گذاری های هنگفتی انجام می دهد؟ باید گفت، بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد؛ انقلابی که سرمایه اجتماعی آن عامل اصلی بیرون راندن دشمن خارجی در سال ۱۳۵۷ و بعد از آن در جنگ تحمیلی بود. شاید آن زمان خیلی ها متوجه عمق سخن امام خمینی (ره) در اردیبهشت ۱۳۵۸ نبودند که در پاسخ به سؤال خبرنگار آمریکایی فرمودند: ایران وسعتش به‌قدری است که برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون جمعیت کافی است، چه‌وقت می‌خواهند مسلمین توجه کنند به اینکه مصالحشان و دردشان چیست و چه‌وقت باید این درد را دوا کنند؟


این سخن امام راحل و تأکید امروز مقام معظم رهبری در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری حاکی از شدت اهمیت آن است که بسیاری از مردم و مسئولان بعدها متوجه ابعاد ناگوار غفلت از آن شدند. امروز جمعیت و فرزندآوری به یکی از مسائل راهبردی و مهم جامعه بدل شده است.


رشد، توسعه، بهره‌وری و تولید اقتصادی کشورها در گروی افزایش جمعیت است؛ اقتصاددانان دنیا اعلام می‌کنند، افزایش جمعیت به افزایش ثروت، قدرت و امنیت منجر می‌شود، به‌عکس جمعیت سالمند، ناتوان و مصرف‌کننده، کشورها را دچار معضل خواهد کرد. لذا افزایش جمعیت برای رشد اقتصادی لازم است، زیرا نیروی فعال، تیزهوش و مبتکر با افزایش جمعیت، افزایش می‌یابد.


کشوری که از نیروی جوان و پویا بی بهره باشد، در اداره کشور باز می ماند و نیرویی برای گرداندن چرخ اقتصاد و حل مشکلات سیاسی و معضلات اجتماعی و فرهنگی و درنهایت تکریم سالمندان ندارد. لذا قانون جوانی جمعیت برای حل همین موارد به فوریت لازم الاجرا شد تا جلوی سقوط جمعیت را بگیرد؛ پروژه ای که آمریکا به واسطه آن به جای کشتن افراد از تولد آنها جلوگیری می کند و به این ترتیب آسان تر بر منابع دولت ها سلطه می یابد.


لزوم تبیین واقعیت های حوزه جمعیت

دشمن می داند برای شکست انقلابی به وسعت ایران اسلامی چاره ای جز کاهش جمعیت ندارد و باید سرمایه اجتماعی ملت ها را بگیرد، پس به سراغ نقشه شوم کاهش جمعیت می رود. برخی کارشناسان بی‌توجهی به اجرای سیاست‌های جمعیتی را ناشی از اقناع نشدن عمومی، فقدان متولی برای سیاست‌های جمعیتی و نبود قوانین متناسب با سیاست‌ها می دانند.


از همین روست همچنان برخی کارشناسان می پرسند، چرا جمعیت باید افزایش یابد و به عمق فاجعه که تنها چند سال فرصت جبران برای نرخ باروری داریم و بدون جمعیت به ویژه جمعیت در سن ۱۵ تا ۶۴ سال، یعنی جمعیت فعال اقتصادی، مبتکر و سازنده ممکن است اقتصاد کشور زمینگیر شود، پی نبرده اند.


آمریکا از دهه ۴۰ یا ۵۰ برای کشورهای دارای منابع زیرزمینی غنی برنامه ریزی کرده است. موضوع جمعیت از دید آمریکایی ها، جنگ تلقی می شود. در جنگ، دشمن تلاش می کند با کشتن افراد بر منابع کشور مسلط شود، اما در جنگ جمعیتی به جای کشتن افراد از تولد آنها جلوگیری می کند.


در کل جنگ تحمیلی ۳۰۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، اما با اجرای سیاست های تنظیم خانواده سالانه از تولد ۵۰۰ هزار نفر جلوگیری می شود و این روند همچنان ادامه دارد و تنها راهکار جلوگیری از آن اجرای درست و صحیح قانون جوانی جمعیت و تببین واقعیت های این حوزه برای عموم مردم است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فال شمع روزانه دوشنبه 14 خرداد 1403