مقایسه هوندا CR-V، تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج هیبریدی


مقایسه هوندا CR-V، تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج هیبریدی

مقایسه سه شاسی‌بلند مطرح هیبریدی، دو شاسی‌بلند خوب، یک شاسی‌بلند عالی. آنچه در این مطلب می‌خوانید: مقام سوم تویوتا راو۴ هیبریدیرتبه دوم هوندا CR-Vرتبه نخست کیا اسپورتیج بازار محصولات شاسی‌بلند، امروز غنی‌تر از همیشه شده است. از مدل‌های...

مقایسه سه شاسی‌بلند مطرح هیبریدی، دو شاسی‌بلند خوب، یک شاسی‌بلند عالی.

بازار محصولات شاسی‌بلند، امروز غنی‌تر از همیشه شده است. از مدل‌های بنزینی درون‌‍‌سوز گرفته تا نمونه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام برقی. رقابت از همیشه سنگین‌تر شده و تعداد رقبا هم بالا رفته است؛ با این وجود جای پای بازیکنان قدیمی این بازی آنقدر محکم است که هر خودروساز تازه‌ای نمی‌تواند سهم آن‌ها از بازار را تهدید کند. ازجمله این شرکت‌های باسابقه می‌توان به هوندا، تویوتا و کیا اشاره کرد که هر سه تعداد بسیاری مصحولات اقتصادی را هر ساله وارد بازارهای بین‌المللی می‌کنند.

شاسی‌بلندهای CR-V، راو۴ و اسپورتیج سه محصول محبوب این برندها به شمار می‌روند که با آپشن‌های متنوع و پیکربندی‌های متفاوت موتوری روانه بازار می‌شوند. این سه خودرو در میان پرفروش‌ترین مدل‌های بازار هستند؛ درسال ۲۰۲۳، حدود ۱۶۵ هزار دستگاه راو۴، ۲۰۰ هزار دستگاه CR-V و ۳۳ هزار دستگاه اسپورتیج به فروش رسید که گواه بر این ادعا است. هرچند سودآوری کیا به‌پای رقبای ژاپنی نمی‌رسد اما انتظار می‌رود با دسترسی بهتر نمایندگی‌های بین‌المللی این شرکت به محصولاتش، افزایش فروش را تجربه کند.

مقام سوم: تویوتا راو۴ هیبریدی

شاسی‌بلند سایز متوسط تویوتا در میان این سه خودرو از بهترین مصرف سوخت سود می‌برد. این خودرو در تستی ۳۲۰ کیلومتری به مصرف ۵ کیلومتر بر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کرد که تحسین برانگیز محسوب می‌شود. متاسفانه خبرهای خوب این محصول تویوتا در همین مرحله به اتمام می‌رسد.

تویوتا راو۴ با اختلاف زیادی نسبت‌به سایر مدل‌های این بررسی، کمترین حس لذت را ارائه می‌کند. فرمان‌پذیری مناسبی ندارد و بازخورد مناسبی ارائه نمی‌دهد. راندن این خودرو حس سواری یک قایق را به راننده القا می‌کند. بدنه و میراگرهای آن کنترل مناسبی ندارند و در ترمزگیری هم به‌اندازه‌ای که از آن انتظار می‌رود، عملکرد شایسته‌ای از خود نشان نمی‌دهد.

مضاف بر راندمان نه‌چندان مناسب، کابین تویوتا سالخورده به نظر می‌رسد. به‌روزرسانی‌های جزئی تویوتا نتوانسته‌اند این محصول را به همتایان دیگرش برسانند. سازنده وعده داده به‌زودی یک به‌روزرسانی دیگر از این شاسی‌بلند را نیز وارد بازار می‌کند اما هنوز خبری از آن نیست و به‌نظر می‌رسد رقبا حرف بیشتری برای گفتن دارند.

رتبه دوم: هوندا CR-V

CR-V در مقایسه با تویوتا راو۴، بخش‌های متعددی عملکرد مناسب‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد. رانندگی این شاسی‌بلند ژاپنی دلخواه‌تر و لذت‌بخش‌تر ارزیابی می‌شود. CR-V تعادل خوبی دارد، پاسخگو است و قابل‌پیش‌بینی رفتار می‌کند. کابین این خودرو به ادوات باکیفیت‌تری مجهز شده که در ساخت آن‌ها از مواد مدرن‌تری استفاده شده است.

متاسفانه هوندا هم با وجود مزایای خود، معایب کلیدی دارد که از این جمله می‌توان به ارزشگذاری این خودرو اشاره کرد. سیستم ارائه امکانات هوندا با قیمت نسخه‌های متفاوت این خودرو همخوانی ندارد و مشتری برای تجربه خودرویی درخور، باید بهترین ورژن آن را تهیه کند. صندلی هیچ یک از مدل‌ها به تهویه مجهز نشده و ویژگی‌هایی چون گرمکن فرمان و سیستم صوتی باکیفیت هم مختص نسخه تورینگ گران‌قیمت هستند.

سیستم هیبریدی هوندا کارش را با سکوت انجام نمی‌دهد؛ درحالی‌که از گران‌ترین خودروی این بررسی انتظار می‌رود به بهترین شکل ممکن ساخته شده باشد. در بخش مصرف سوخت هم، هوندا با صرف ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در رتبه دوم قرار گرفته است.

رتبه نخست: کیا اسپورتیج

اسپورتیج به عبارت خودروی مقرون‌به‌صرفه معنا می‌بخشد. نسخه هیبریدی این شاسی‌بلند برخلاف انتظار، بهتر و بادقت بیشتری از رقبا تولید شده است. شاسی‌بلند اسپورتیج که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند، به یک موتور توربوشارژ مجهز شده که در مقایسه با دو رقیب ژاپنی‌اش، از قدرت و شتاب بهتری برخوردار است. کیا برای راحت‌کردن خیال مشتریانش به آن‌ها گارانتی ۱۰ ساله/ ۱۶۰ هزار کیلومتری پیشرانه ارائه می‌کند که برای خریداران این کلاس، اهمیت ویژه‌ای دارد.

راندمان کیا اسپورتیج در مقایسه با راو۴ کیفیت مناسب‌تری دارد اما همچنان به دقت هوندا CR-V نیست. این شاسی‌بلند موفق شده تا با کمترین هزینه، بهترین ترکیب میان لذت، آرامش و کاربردی‌بودن را ایجاد کند. کابین اسپورتیج هم برخلاف تویوتا، نقطه قوت آن به شمار می‌رود. طراحان این شرکت کره‌ای برای هماهنگی هر چه بیشتر با خواسته‌های مشتری امروزی، به‌خوبی از نمایشگرها استفاده کرده‌اند و درکنار آن‌ها بهره‌وری از کلیدهای فیزیکی را . خوشخبتانه رابط کاربری نمایشگرها هم کاربرپسند طراحی شده است.

امکانات استانداردی چون گرمکن فرمان، سیستم تهویه صندلی‌ها و حالت‌های مختلف رانندگی از مزایای این خودرو به شمار می‌روند. از معایب این خودرو می‌توان به تنظیم سیستم تهویه از طریق نمایشگر مرکزی اشاره کرد که در دو رقیب ژاپنی با کلیدهای فیزیکی کنترل می‌‎‌شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟