سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در ورزقان


عزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از آخرین وضعیت جلسه...
عزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از آخرین وضعیت جلسه هیأت دولت و خبر «فرود سخت» هلی کوپتر حامل رئیس جمهور نوشت.

عزت الله ضرغامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از آخرین وضعیت جلسه هیأت دولت و خبر «فرود سخت» هلی کوپتر حامل رئیس جمهور نوشت.

به گزارش «دنیای سفر»، عزت الله ضرغامی، عضو کابینه دولت و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تازه ترین مطلبی که در شبکه ایکس (توئیتر) منتشر کرد، نوشت: «جلسه امروز هیئت دولت رأس ساعت مقرر تشکیل شد و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

به دنبال دریافت خبر «فرود سخت» هلی کوپتر آقای رییس جمهور، اعضاء دولت با جدیت تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دادند.»

توئیت ضرغامی درباره سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور و هیات دولت

به گزارش «دنیای سفر»، در جریان سفر استانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، به آذربایجان شرقی، یکی از بالگردهای همراه حامل مقامات دچار سانحه شد. هنوز از جزئیات این حادثه و وضعیت سرنشینان آن گزارشی منتشر نشده است. تیم های امدادی به محل حادثه اعزام شده اند و بررسی های لازم در حال انجام است.

"خبرهای اولیه حاکی از سانحه فرود سخت برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور است". منظور از "فرود سخت" توضیحی داده نشده و هنوز گزارشی از وضعیت سید ابراهیم رئیسی منتشر نکرده است.

برخی افراد توانسته اند بعد از وقوع حادثه لحظاتی با آیت الله آل هاشم صحبت کنند اما در حال حاضر تلفن ها در دسترس نیست.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از جزییات سقوط بالگرد گفت: «از ۳ بالگرد یک بالگرد در نزدیکی ورزقان سقوط کرده است.»

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی درباره خبر سقط بالگردی که گفته می شود رئیس دولت هم در آن بوده است، به شبکه شرق گفت: «من هنوز به محل حادثه نرسیده ام و از جزییات حادثه اطلاعی ندارم».

ذاکری با بیان اینکه محل حادثه نزدیکی ورزقان است، ادامه داد: «۳ بالگرد بوده که ۲ تای آن به سلامت به زمین نشسته و یکی از آن ها سقوط کرده است».

او با تاکید به اینکه هنوز در مسیر رسیدن به محل حادثه است، گفت: «با توجه به اینکه هنوز به محل حادثه نرسیده ام، از تعداد و مشخصات مصدومان احتمالی و علت و ابعاد دقیق حادثه اطلاعی ندارم».

ورزقان، محل حادثه هلیکوپتر رئیسی، تا تبریز ۱۰۶ کیلومتر فاصله دارد. هلی کوپتر حامل رئیس جمهور هنوز پیدا نشده است و اطلاعات دقیقی از ماجرا وجود ندارد.

رسانه های محلی نوشته اند: «به گفته منابع محلی هلی کوپتر حامل رئیسی و همراهان در جنگل های صعب العبور پیرداوود سقوط کرده است.»

محل دقیق سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور و هیات دولت در ورزقان

۱۶ تیم امداد و نجات عازم منطقه شده اند

تیم های امدادی اورژانس شامل تکنسین و پزشک در محل حادثه حضور دارند. ۸ دستگاه آمبولانس به ورزقان اعزام شده است.

یک بالگرد اورژانس هم اعزام شد که به دلیل مه شدید نتوانست فرود بیاد و مجبور به بازگشت شد.

امدادگران اورژانس نیز به صورت زمینی در حال جست و جو و یافتن محل حادثه هستند.

مه در منطقه به قدری شدید است که میدان دید را کاهش داده است.

تیم های جست وجو به محل وقوع حادثه رسیدند

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور / تیم های جست وجو به محل وقوع حادثه رسیدند.

نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده اند.

افراد محلی می گویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست. استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشته اند. با توجه به تماس تلفنی یکی از همراهان رئیس جمهور با مرکز که پس از سانحه صورت گرفته، امیدهای فراوانی برای پایان بدون تلفات جانی این واقعه وجود دارد. آقایان محرابیان و بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده اند.

تیم های جست وجو به محل وقوع حادثه در ورزقان رسیدند هم اکنون تیم امدادی به محل حادثه وقوع سانحه برای بالگرد تیم ریاست جمهوری در منطقه عمومی ورزقان رسیدند. حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته