هدیه ایلان ماسک برای کاربران ایرانی؛ قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک دو برابر شد!


هدیه ایلان ماسک برای کاربران ایرانی؛ قیمت اینترنت ماهواره ای استارلینک دو برابر شد!

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را دو برابر کرده است. وی درباره علت این تصمیمش چیزی نگفته اما اکنون برای خریدن اشتراک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید ماهانه چیزی در حدود 400 دلار بپردازید. جزئیات بیشتر...

ایلان ماسک به تازگی اعلام کرده که قیمت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را دو برابر کرده است. وی درباره علت این تصمیمش چیزی نگفته اما اکنون برای خریدن اشتراک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک باید ماهانه چیزی در حدود 400 دلار بپردازید. جزئیات بیشتر درباره این تصمیم جنجالی ایلان ماسک رو در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که به عنوان جایگزین مناسب برای اتصال کاربران در سراسر جهان محسوب می‌شود، اکنون با افزایش دو برابری قیمت روبرو شده است. بر اساس اعلام ایلان ماسک قیمت اشتراک ماهانه این سرویس اینترنتی از 200 به 400 دلار افزایش یافته است.

بر اساس گزارش gizchina این تغییر برای مشترکان جدید اعمال شده و مشترکان قدیمی هم تا مرداد امسال می‌توانند با قیمت قبلی اشتراک اینترنت ماهواره‌ای بخرند. طرح‌های اینترنت استارلینک به دو دسته مکان ثابت و قابل حمل تبدیل تقسیم شده است.

افزایش دو برابری قیمت طرح همراه سراسری استارلینک

افزایش دو برابری قیمت طرح همراه سراسری استارلینک

طرح همراه سراسری به‌طور خاص یک طرح قابل حمل است که برای استفاده بین‌المللی در نظر گرفته شده است. این طرح به کاربران داده نامحدود استانداردی را ارائه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تقریباً در هر کجای دنیا متصل بمانند. تا همین اواخر، این طرح با قیمت ماهانه ۲۰۰ دلار، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه استارلینک برای دسترسی جهانی به اینترنت بود.

افزایش قیمت طرح همراه سراسری اینترنت ماهواره ای استارلینک ممکن است آزاردهنده باشد. اما برای کسانی که به اتصال بین‌المللی نیاز دارند، خبرهای خوبی هم وجود دارد. طرح‌های «همراه اولویت‌دار» استارلینک نیز امکان رومینگ جهانی را ارائه می‌دهند.

برای مثال، قیمت طرح همراه اولویت‌دار ۵۰ گیگابایتی استارلینک در حال حاضر ۲۵۰ دلار در ماه است. در مقایسه با قیمت ۴۰۰ دلاری جدید طرح همراه سراسری، این مبلغ صرفه‌جویی قابل توجهی به میزان ۱۵۰ دلار است. بعلاوه، شما هر ماه از مزیت ۵۰ گیگابایت داده اولویت‌دار بهره‌مند می‌شوید.

در همین رابطه بخوانید:

- پاسخ به همه سوالات شما در مورد سرویس اینترنت استارلینک (Starlink)

این موضوع باعث می‌شود طرح همراه اولویت‌دار ۵۰ گیگابایتی به گزینه‌ای برنده برای مشتریان جدیدی که به دنبال دسترسی جهانی به اینترنت هستند، تبدیل شود. متاسفانه، استارلینک هنوز هیچ توضیحی در مورد دلیل دقیق این افزایش، میزان آن یا اینکه آیا افزایش قیمت مشابهی برای سایر طرح‌ها در نظر گرفته شده است، ارائه نکرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پردازنده‌های گرافیکی Rubin معرفی شدند؛ شاهکار انویدیا برای آینده دنیای هوش مصنوعی و گیمینگ