اتحادیه اروپا بدنبال تحقیق از متا به دلیل نگرانی از اعتیاد و ایمنی برای خردسالان


اتحادیه اروپا بدنبال تحقیق از متا به دلیل نگرانی از اعتیاد و ایمنی برای خردسالان

ایتنا - DSA استانداردهایی را برای پلتفرم‌های آنلاین و موتورهای جستجوی بسیار بزرگ (آنهایی که 45 میلیون کاربر ماهانه یا بیشتر در اتحادیه اروپا دارند) مانند متا تعیین کرده است.

متا به دلیل روش‌های موجود (یا ناموجودش) برای محافظت از کودکان، دوباره به تیتر خبرها تبدیل شده است. کمیسیون اروپا روند رسمی را برای تصمیمگیری درباره این احتمال که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام از طریق نقش‌آفرینی در اعتیاد کودکان به رسانه‌های اجتماعی و اطمینان حاصل نکردن از اینکه آنها سطح بالایی از امنیت و حریم خصوصی را داشته باشند، قانون خدمات دیجیتال (DSA) را نقض کرده باشد آغاز کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، موضوع تحقیقات این کمیسیون مشخصاٌ بررسی این خواهد بود که آیا متا به درستی در حال ارزیابی و اقدام در برابر خطرات ناشی از رابط‌های کاربری پلتفرم‌های خود است یا خیر. نگرانی این کمیسیون این است که چگونه طراحی رابط کاربری آن «با سوء استفاده از ضعف‌ها و بی‌تجربگی خردسالان در آنها رفتار اعتیاد آور ایجاد می‌کند، و/یا آنچه اصطلاحاٌ اثر «لانه خرگوشی» نامیده می‌شود را تقویت می‌کند.

چنین ارزیابی برای مقابله با خطرات بالقوه‌ای که تهدیدی برای اعمال حق بنیادی سلامت جسمی و روحی کودکان به شمار می‌روند، و همچنین برای احترام به حقوق آنها، ضروری است.

در این تحقیقات همچنین بررسی خواهد شد که آیا متا اقدامات لازم را برای جلوگیری از دسترسی افراد زیر سن قانونی به محتوای نامناسب به اجرا در می‌آورد، ابزارهای راستی‌آزمایی سنی موثر را به کار می‌گیرد، و برای افراد خردسال دارای ابزارهای سرراست و قدرتمند حفظ حریم خصوصی، مانند تنظیمات پیش‌فرض، وجود دارد یا نه.


DSA استانداردهایی را برای پلتفرم‌های آنلاین و موتورهای جستجوی بسیار بزرگ (آنهایی که 45 میلیون کاربر ماهانه یا بیشتر در اتحادیه اروپا دارند) مانند متا تعیین کرده است. تعهدات این شرکت‌ها شامل شفافیت در مورد تبلیغات و تصمیم‌های تعدیل محتوا، به اشتراک گذاشتن داده‌های آنها با این کمیسیون و بررسی خطراتی می‌شود که سیستم‌های آنها در حوزه‌هایی مانند خشونت مبتنی بر جنسیت، سلامت روان و حمایت از خردسالان ممکن است ایجاد کنند.

متا، با اشاره به قابلیت‌هایی مانند تنظیمات نظارت والدین، حالت ساکت (quiet mode) و محدود کردن خودکار محتوا برای نوجوانان، به این پیگیری‌ها به طور رسمی پاسخ داده است. یک سخنگوی متا به انگجت گفت: «ما می‌خواهیم جوانان تجارب آنلاین ایمن و متناسب با سن خود داشته باشند و یک دهه زمان را صرف توسعه بیش از 50 ابزار و خط مشی طراحی‌شده برای محافظت از آنها کرده‌ایم. این چالشی است که کل این این حوزه با آن مواجه است و ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن جزئیات کار خود با کمیسیون اروپا هستیم».

با این حال، متا به طور مداوم در اولویت قرار دادن ایمنی جوانان ناموفق بوده است. حوادث هشداردهنده قبلی از جمله شامل الگوریتم اینستاگرام است که محتوایی را پیشنهاد می‌کند که بهره‌کشی جنسی از کودکان را نشان می‌دهد. متا همچنین به عنوان یک مرکز اطلاعات نادرست (مثلاٌ در کمپین‌های اثرگذاری بر انتخابات) برای افراد در هر سنی عمل کرده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کتاب بخرید، هم آنلاین هم با تخفیف!