هشدار درباره توطئه‌های آمریکا از ساخت اسکله در غزه


هشدار درباره توطئه‌های آمریکا از ساخت اسکله در غزه

گروه‌های فلسطینی با اشاره به اینکه گذرگاه‌های زمینی تنها راه کمک‌رسانی مؤثر به نوار غزه است و گذرگاه مهم رفح باید از اشغال صهیونیست‌ها خارج شود، نسبت به توطئه‌های آمریکایی ـ اسرائیلی در ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه هشدار دادند.

در ادامه واکنش‌های گروه‌های فلسطینی به افتتاح اسکله شناور آمریکا در ساحل غزه ، جنبش فتح اعلام کرد: در شرایطی که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هرگونه حضور نظامی (خارجی‌ها) را در غزه رد می‌کند فعال‌سازی اسکله شناوری که آمریکا در سواحل غزه ایجاد کرده به‌معنای خدمت به اشغالگران است.

«عبدالفتاح دولة» سخنگوی جنبش فتح در این زمینه تأکید کرد: فعال‌سازی اسکله شناور آمریکا در سایه سیطره رژیم اشغالگر بر گذرگاه رفح یعنی پذیرش و تثبیت اشغالگری صهیونیست‌ها بر این گذرگاه و انزوای کامل نوار غزه.

سخنگوی فتح تصریح کرد: واشنگتن با فعال‌سازی این اسکله به‌دنبال یافتن جایگزین‌هایی برای رژیم اشغالگر جهت ادامه حمله آن علیه رفح و سیطره کامل بر نوار غزه است.

وی افزود: مؤثرترین گزینه برای امدادرسانی به نوار غزه توقف تجاوزات و کشتار و پایان اشغال گذرگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی است؛ گذرگاهی که اصلی‌ترین دروازه کمک‌رسانی به غزه محسوب می‌شود و کارایی آن در مقایسه با اسکله شناور آمریکا بسیار بیشتر است.

این مسئول جنبش فتح در ادامه از مردم فلسطین در نوار غزه خواست اسکله شناور آمریکا را چیزی بیشتر از یک کریدور جهت ورود بخشی از کمک‌ها به غزه تلقی نکنند و نسبت به هرگونه توطئه‌ای در راستای استفاده از این اسکله به‌عنوان گذرگاهی برای انتقال مردم غزه به خارج از این منطقه تحت عنوان خروج اجباری یا داوطلبانه یا بشردوستانه هوشیار باشند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به توطئه آمریکا در فعال‌سازی این اسکله شناور ابراز نگرانی کرده هشدار داد.

در بیانیه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به این منظور آمده است: امکان دارد دشمن بخواهد از این اسکله شناور برای اجرای اهداف و برنامه‌های دیگر مانند آوارگی مردم غزه و محافظت از اشغالگران استفاده کند و هدف اصلی از ایجاد این اسکله کمک‌رسانی به مردم غزه نیست.

هشدار درباره توطئه‌های آمریکا از ساخت اسکله در غزه

این گروه فلسطینی تأکید کرد: گذرگاه زمینی رفح یک گذرگاه فلسطینی ـ مصری است و سازوکار مدیریت آن به‌دور از سیطره و دخالت صهیونیست‌ها تعیین می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مخالفت خود را با هرگونه حضور آمریکایی یا صهیونیستی یا هر نیروی خارجی در نوار غزه چه در گذرگاه رفح و چه در هر نقطه از زمین آن و یا سواحل نوار غزه مجدداً اعلام و تأکید می‌کنیم که گروه‌های فلسطینی با هر طرف بیگانه در نوار غزه به‌عنوان یک طرف اشغالگر برخورد خواهند کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه نیز با اشاره به اینکه کمک‌های ادعایی بشردوستانه آمریکا به مردم فلسطین همگی مانور و تبلیغات است تأکید کرد: ایالات متحده هرگز فشار واقعی بر رژیم اشغالگر جهت باز کردن گذرگاه‌ها و ورود کمک‌ها به نوار غزه وارد نکرده بلکه همواره در برابر هرگونه راهکاری برای حل بحران فاجعه‌بار غزه ایستاده است.

پیش از این حماس در واکنش به ساخت اسکله شناور آمریکا در ساحل غزه اعلام کرد: ما تأکید می‌کنیم که هر راهی برای وارد کردن کمک‌ها از جمله اسکله آبی (که آمریکا به‌زعم خود برای رساندن کمکها احداث کرده است) جایگزین گشایش همه گذرگاه‌های مرزی تحت نظارت فلسطینی نخواهد بود.

حماس در این بیانیه افزود: ما و دیگر گروه‌های مقاومت بر حق ملت خود برای ورود تمام کمک‌های موردنیازشان در سایه فاجعه انسانی که اشغالگران مسبب آن هستند، تأکید می‌کنیم.

یادآوری می‌شود آمریکا که به حمایت کامل خود از جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه ادامه می‌دهد، روز جمعه با اعلام افتتاح اسکله شناور در ساحل نوار غزه و ادعای ارسال اولین محموله کمک‌ها با نظارت سازمان ملل مدعی شد که این اسکله موقت است و هیچ نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟