خیانت انسان به طبیعت / تلف شدن یک بز وحشی با خوردن زباله‌های انسانی


خیانت انسان به طبیعت / تلف شدن یک بز وحشی با خوردن زباله‌های انسانی

به گزارش رکنا، توفیق زارعی اظهار کرد: در پی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بدر و پریشان و در ارتفاع سه هزار متری قله بدر، لاشه یک راس بز...

به گزارش رکنا، توفیق زارعی اظهار کرد: در پی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده بدر و پریشان و در ارتفاع سه هزار متری قله بدر، لاشه یک راس بز کوهی را کشف کردند.

وی اضافه کرد: لاشه این حیوان سریع برای شناسایی و تشخیص علت مرگ طی هماهنگی با اداره کل محیط زیست استان، به اداره دامپزشکی شهرستان منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه افزود: پس از انجام ارزیابی اولیه و کالبد شکافی لاشه، توسط تیم دامپزشک، علت مرگ این حیوان انسداد معده و روده توسط کیسه پلاستیکی مشخص شد که همراه گیاه تغذیه کرده بود.

زارعی بیان کرد: جای بسی تاسف است این بز کوهی دارای یک جنین ماده هم در داخل شکم بوده که نزدیک زایمان آن بود و موجب از دست رفتن آن نیز شد.

وی اضافه کرد: رها کردن زباله در طبیعت و یک کیسه پلاستیکی بی ارزش در این منطقه این چنین جان بز کوهی و جنین آن را گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از همه مردم و طبیعت گران درخواست کرد زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند تا شاهد این گونه اتفاقات ناگوار در حیات وحش نباشیم.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.


خیانت انسان به طبیعت / تلف شدن یک بز وحشی با خوردن زباله‌های انسانی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ایده های دکوراسیون منزل / ساخت چراغ خواب خرسی برای اتاق خواب