آئودی 2 میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس


آئودی 2 میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

آئودی Q۵ e-tron جدیدترین خودروی بازار ایران به حساب می‌آید که در سامانه خودروهای برقی عرضه شده است. این خودرو در کنار برادر کوچک‌تر خود Q۴ e-tron، لقب جذاب‌ترین وارداتی‌های ایران را یدک می‌کشند.

امیرمسعود عابدین_ آئودی Q۵ e-tron وارداتی توسط سایک-آئودی در چین ساخته شده است و بخشی از سرمایه‌گذاری بزرگتر سایک-فولکس‌واگن به حساب می‌آید. این خودرو بر اساس فولکس‌واگن ID.۶ تولید شده است. آئودی Q۵ e-tron قرار است به صورت انحصاری توسط معین خودرو به ایران بیاید.
آئودی Q۵ e-tron هیچ ارتباطی با آئودی Q۵ یا آئودی Q۵L بنزینی ندارد. Q۵ e-tron دومین خودرو تحت برند SAIC-Audi پس از آئودی A۷L است. آئودی Q۵ e-tron در دو نوع عرضه می‌شود:

آئودی ۲ میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

مدل اول، ۴۰ e-tron با مشخصات تک موتوره و دیفرانسیل عقب است. پیشرانه این نسخه ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌ متر گشتاور دارد. باتری آن ۸۳.۴ کیلووات ساعت با مصرف انرژی ۱۵.۹ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. برد این مدل ۵۶۰ کیلومتر (براساس چرخه NEDC) اعلام شده است. معین خودرو این مدل را برای واردات انتخاب کرده است.

آئودی ۲ میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

مدل دوم، ۵۰ e-tron، با موتور دوقلو و سیستم چهار چرخ محرک است. خروجی آن ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور است. باتری خودرو همان ۸۳.۴ کیلووات ساعت است، اما مصرف انرژی تا ۱۷ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. برد این مدل ۵۲۰ کیلومتر (براساس چرخه NEDC) اعلام شده است.

طراحی نمای بیرونی آئودی Q۵ e-tron دیگر نیاز به توصیف ندارد؛ همان طراحی تهاجمی و فوق‌العاده زیبایی که همیشه از آئودی می‌دیدیم در این خودرو دیده می‌شود.

آئودی ۲ میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

فضای داخلی همان زیبایی بی‌نظیر خودروهای آئودی را دارد. فرمان خودرو به صورت دوطرفه D کات طراحی شده و در کنار صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۰٫۲۵ اینچی و صفحه نمایش لمسی ۱۱٫۶ اینچی جلب توجه می‌کند. دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، کروز کنترل تطبیقی، رادار پیشگیری برخورد از جلو، ترمز اضطراری و سیستم هشدار خروج از خط از جمله امکانات شاخص این خودرو محسوب می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی بر روی پلتفرم آئودی Asterix اجرا می‌شود. آئودی Q۵ e-tron دارای شش صندلی است.

آئودی ۲ میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

این خودرو در بازارهای بین‌المللی نزدیک به ۳۵ هزار دلر قیمت خورده‌ است.

۲۲۷۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908479

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین شرکت خاورمیانه، 4000 سال پیش با سرمایه 15 کیلو طلا تأسیس شد