کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است


بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و... سرانجام امدادگران جمعیت هلال احمر علیرغم شرایط دشوار جوی، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل»...

بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و ... سرانجام امدادگران جمعیت هلال احمر علیرغم شرایط دشوار جوی، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل» شدند.

به گزارش ایسنا، عصر روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه و پس از آنکه رئیس جمهور و تیم همراه در حال بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان بودند، خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در رسانه‌ها منتشر شد، خبری که پس از اظهارات ضد و نقیض مختلف از سوی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تایید رسید و بابک محمودی به ایسنا گفت:‌ «به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.»

درپی این حادثه و در حالی که شرایط جوی محدوده وقوع حادثه بسیار نامساعد، همراه با بارش باران و مه شدید بود، صدها امدادگر از سوی جمعیت هلال احمر و همچنین نیروهای نظامی به محل اعزام شده و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد آغاز شد و به سرعت امکانات و تجهیزات امدادی نیز به محل اعزام شده و مورد استفاده قرار گرفت. حتی برخی از کشورها همچون ترکیه، روسیه و ... نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود برای مشارکت در عملیات جستجو را اعلام کرده و در آن مشارکت داشتند.

سرانجام بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت جستجو در این محل و علیرغم وجود مه شدید، بارش باران و تاریکی هوا امدادگران جمعیت هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط این بالگرد در منطقه‌ای به نام «طویل» شدند. پس از آن نیز تیم‌های امدادی و نظامی در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در گفت وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: صبح امروز بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به ایسنا گفت که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند. اما با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

نگار کریمی


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سواحل در بند دولت / آیا سواحل دریا از تصرف نهادهای دولتی آزاد می‌شود؟