نیاز تهران به 7 میلیون قبر


نیاز تهران به 7 میلیون قبر

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در تشریح روند احداث آرامستان‌های جدید شهر تهران گفت: لایحه مکان یابی و احداث آرامستان‌ها به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و هر زمان محتویات این لایحه تأیید شود مکان احداث هم اعلام خواهد شد. با توجه به وضعیت جمعیتی تهران تا ۵۰ سال آینده حداقل ۷ میلیون قبر نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به احداث ۲ آرامستان جدید تهران در سال‌جاری از کاهشی شدن آمار دفن در بهشت زهرا (س) از سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تدبیر شورا و شهرداری تهران این است که در این دوره نقاطی را شناسایی، تملک و آماده کنیم که نیاز شهر تهران تا ۵۰ سال آینده مرتفع شود. در لایحه ۴ نقطه در ۴ پهنه تهران یعنی جنوب‌غرب، شمال غرب، جنوب شرق و شمال شرق پیشنهاد شده که حتما باید ۲ نقطه همزمان در شرق و غرب احداث و راه اندازی شود.

تاجیک ادامه داد: ضرورت راه‌اندازی همزمان این است که با منطقی توزیع جغرافیایی انجام شود تا از بروز ترافیک جلوگیری و دسترسی برای مناطق مختلف تهران به صورت یکسان فراهم شود. در بهشت زهرا (س) هم دفن در قبر‌هایی که پیش خرید شده، یا قبر‌هایی که یک یا دو طبقه آن خالی است و قبر‌هایی که متوفی ۳۰ سال از دفنش گذشته و خانواده متوفی امکان دارد که قبر را تجدید کنند، ادامه خواهد داشت و ممکن است تا ده‌ها سال بهشت زهرا دفن به این ترتیب داشته باشد.

وی تأکید کرد: آمار دفن در بهشت زهرا (س) از سال آینده کاهشی خواهد بود، چون می‌خواهیم برویم در آرامستان‌های دیگر که احداث می‌شود «دفن روز» را انجام دهیم. امیدواریم در سال جاری بتوانیم دو نقطه را آماده کنیم و سال بعد هم دو نقطه دیگر و نهایتا یک نقطه پنجمی هم برای موضوع بحران و شرایط خاص و سایت پشتیبان آماده کنیم که در یکی از نقاط جنوبی پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اینکه قبر بحران باید در آرامستان‌های جدید توزیع شود، افزود: آرامستان‌های جدید بخشی به عنوان قبر بحران خواهند داشت؛ اما سایت پشتیبانی هم در نقطه پنجم پیش بینی شده است و اگر در آینده نیاز به توسعه آرامستان‌ها بود این نقطه بتواند پوشش لازم را بدهد.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری تهران بودجه برای احداث این آرامستان‌ها پیش بینی شده است؛ اما تملک زمین بر عهده شهرداری و سازمان املاک شهرداری است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راهکارهای حفظ و ارتقاء امنیت در برابر کودک‌ربایی