ریاست کمیته امداد: شهادت خادم الرضا اوج خدمت به مردم است


ریاست کمیته امداد: شهادت خادم الرضا اوج خدمت به مردم است

رییس کمیته امداد گفت: حجت الاسلام رئیسی خدمت به زائر امام رضا را خیلی جدی می‌گرفتند، در حرم حضور می‌یافتند برای ارتباط گرفتن مردم با خدام.

ریاست کمیته امداد: شهادت خادم الرضا اوج خدمت به مردم است

به گزارش راهبرد معاصر، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در خصوص شهادت آیت الله رئیسی در برنامه تلویزیونی مطرح کرد: بنده نیز شهادت جمعی از خدمتگزاران سابق در رأس آن‌ها خادم رضا آیت الله رئیسی را که رئیس جمهور محرومان بودند را خدمت امت بزرگ اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به جمله‌ای از حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: آدمی که می‌خواهد شهید شود قلب نیز باید شهید شده باشد. من واقعاً تبلور این را در رفتار آیت الله رئیسی دیدم. توفیق شاگردی ایشان را داشتم.

بختیاری گفت: طی ۴۰ سالی که توفیق شاگردی ایشان را داشتم، در طول مدتی که به عنوان قائم مقام ایشان در تولیت رضوی بودم، در روایات خوانده بودیم که قرب به حق به هر میزان که بیشتر باشد به همان میزان نوکری به مردم بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: شهادت اوج نوکری به مردم است، به شهادت رسیدن اوج خدمت کردن به مردم است. آیت الله رئیسی دلی پای کار خدمت به مردم بودند. دلسوزی و سوزی که نسبت به مرد داشتند یک سوز استثنایی بود.

بختیاری گفت: آیت الله رئیسی در زمانی که در مأموریت نبودند در حرم اما رضا ع مشغول راز و نیاز با خداوند بودند، این ارتباط با خدا و این ارتباط معنوی با حضرت امام رضا موجب شد که نوکر واقعی مردم شدند.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: رهبری فرمودند ما نوکر مردمیم و به این نوکری افتخار می‌کنیم این نوکری از خلوت با خدا به وجود می‌آید. یکی از تبلورهای روایات و آیات و توصیه‌ها خدمت مردم است که در ایشان دیده می‌شد.

وی افزود: از اول انقلاب از دوران تحصیل و جوانی در قم و مدرسه بروجردی بودند، این روحیات، خلقیات و این دلسوزی به مردم در ایشان بود. از سفر روسیه که برگشتند به کرج رفتن، سوز خدمت به مردم به ایشان اجازه توقف نمی‌داد در مسیر خدمت به مردم و محرومین این شهادت را پیدا کرد. ما به این سوز می‌گوئیم سوز اسلامی خوشا به حال کسانی که چنین سوزی داشتند.

بختیاری ادامه داد: این سد که افتتاح کردند، ۴۰ هزار اشتغال ایجاد کرد. توفیق شهادت پیدا کردند در اول نیازمند شهادت خود است و این مراحل را آیت الله رئیسی به خوبی طی کرده بودند.

وی افزود: در زمان غبارروبی وقتی درب ضریح باز می‌شود و نذورات مردم بیرون می‌آمد، برای تمیز کردن ضریح حضرت می‌رفتند انسان احساس می‌کرد که یک رابطه عاشق و معشوقی بین ایشان و امام رضا برقرار است.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: خدمت به زائر امام رضا را خیلی جدی می‌گرفتند، در حرم حضور می‌یافت برای ارتباط گرفتن مردم با خدام. در دوران خادمی آیت الله رئیسی، مساله خادم یاری امام رضا را ایشان راه انداخت.

وی افزود: آیت الله رئیسی می‌گفت چرا ۴۰ هزار خادم داشته باشم، چرا ۴۰۰ هزار نباشد. ایشان عشق به امام رضا داشت و این عشق به اما رضا انقلاب به وجود می‌آورد.نمایندگی آستان و خادم یاری را در استان فعال کردند تا مردمی که نذورات دارند از این طریق به نیازمندان کمک کنند.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: شهادت ایشان در روز تولد امام رضا این عشق به امام را می‌رساند، خادم الرضا مصداق واقعی ایشان است.

بختیاری گفت: در مدتی که ایشان در تولیت بودند یک کارگروهی تشکیل دادند، که برخی شخصیت‌ها عضو آن کارگروه بودند که به مناطق محروم بروند تا آن‌ها را وارد عرصه کار و تلاش کنند.

وی افزود: ایشان دغدغه داشتند شب‌های جمعه هر طور شده غذای گرم به دست نیازمندان برسانید، برای روستاهای اطراف نیازمند شناسایی می‌شدند. ایشان پیگیر کمک رسانی‌ها بودند.

رئیس کمیته امداد گفت: در زلزله فریمان و بجنورد آیت الله رئیسی پیگیر کمک رسانی‌ها بودند در منطقه حضور پیدا می‌کردند به محرومان اهمیت می‌دادند به جانبازان ارادت داشتند./ مهر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فردا صبح؛ سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی