پیام تسلیت سران و مقامات جهان در پی شهادت رئیس جمهور ایران


پیام تسلیت سران و مقامات جهان در پی شهادت رئیس جمهور ایران

در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و جمعی از همراهان آن در سانحه سقوط بالگرد، سران و مقامات جهان این ضایعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

به گزارش راهبرد معاصر، ظهر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح «سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

پس از تلاش بی وقفه تیم‌های امدادی و نظامی برای جستجوی بالگرد و امداد رسانی به علت شرایط بد آب و هوایی و صعب العبور بودن منطقه سقوط بالگرد، سرانجام صبح امروز (دوشنبه) خبر شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و همراهان ایشان تایید و اعلام شد.

در پی تایید خبر شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه و جمعی از همراهان ایشان، سران جهان و گروه های مقاومت در پیام‌هایی این ضایعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

عمار حکیم به رهبر و مردم ایران تسلیت گفت

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در کانال تلگرامی خود نوشت: با تأسف عمیق خبر شهادت شخصیت برجسته سیاسی اسلامی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از همراهان ایشان از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بر اثر سقوط بالگرد حامل آنها در شمال غرب کشور را دریافت کردیم.

وی افزود: ضمن یادآوری نقش برجسته آن مرحوم در حیات انقلابی، سیاسی و فرهنگی ایران، منطقه و جهان، مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز می‌داریم و نیز این مصیبت را به مردم شریف ایران و خانواده محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز مرحوم و یارانش علو درجات مسئلت می‌نماییم. درود و رحمت خدا بر ایشان باد.

کمیته های مقاومت فلسطین: یاد و خاطره شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی را گرامی می‌داریم

کمیته های مقاومت فلسطین امروز در بیانیه ای اعلام کرد: با حزن و اندوه عمیق، یاد و خاطره آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه آنها را که در حادثه دردناک سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، گرامی می داریم.

این بیانیه تاکید کرد: فلسطین و ملت و مقاومت آن هیچ گاه خدماتی را که شهیدان مقاوم آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان برای ملت ما و مسئله فلسطین انجام دادند، فراموش نخواهند کرد.

مادورو شهادت برادر خود را تسلیت گفت

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: ما از درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران بسیار اندوهگین هستیم. او برادر ما بود. رئیس جمهور رئیسی همیشه یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشورمان خواهد ماند.

ابراز همبستگی جنبش حماس با دولت و ملت ایران

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای اعلام کرد: ما در نهضت مقاومت اسلامی (حماس) با ایمان بیشتر به اراده و تقدیر الهی و با صبر و تأمل فراوان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، صمیمانه تسلیت، همدردی عمیق و همبستگی خود را مسئلت داریم.

حماس افزود: درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار تبریز را تسلیت عرض می‌کنیم. از خداوند متعال علو درجات و رحمت و مغفرت و برای ملت برادر ایران و خانواده‌ها و عزیزان قربانیان صبر و شکیبایی خواستاریم.

مقاومت حماس اعلام کرد: ما احساس غم و اندوه مشترک خود را با ملت برادر ایران و همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران در این حادثه دردناک که جان گروهی از بهترین رهبران ایران را گرفت، اعلام می‌کنیم.

نخست وزیر هند: در کنار ایران هستیم

ناریندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پیامی نوشت: از درگذشت غم‌انگیز رئیس‌جمهور متأسف و متاثر شدیم. هند در این دوران غم‌انگیز در کنار ایران ایستاده است.

پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور ایران و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

السودانی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را تسلیت گفت
نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی امروز دوشنبه طی بیانیه‌ای شهادت رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، وزیر خارجه حسین امیرعبداللهیان و هیأت همراهشان در جریان سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

در بیانیه نخست‌وزیر عراق آمده است: با کمال تاسف و اندوه خبر درگذشت رئیس جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رئیسی وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان در جریان سانحه سقوط بالگرد را دریافت کردیم.

محمد شیاع السودانی در ادامه ضمن عرض تسلیت، با رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، دولت و ملت ایران، همدردی صمیمانه خود را اعلام کرد و افزود: «همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسؤول در جمهوری اسلامی در این فاجعه دردناک را اعلام می داریم».

پاشینیان: برای دولت و مردم ایران آرزوی استواری در این دوران سخت دارم
نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان در پیام تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن ابراز شوک از جان باختن رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و همراهانشان در سانحه سقوط هواپیما، از طرف دولت و ملت ارمنستان این ضایعه را به ایشان تسلیت گفت.

وی افزود «همبستگی خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم و آرزوی قدرت و استواری در این برهه سخت دارم. جمهوری ارمنستان و مردم آن در این دوران سخت، در کنار کشور و مردم دوست خوب و همسایه ما هستند»

دولت یمن شهادت رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفت

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت پیشبرد امور یمن در صنعا در پیامی اعلام کرد: ما عمیق ترین تسلیت و همدردی خود را با رهبری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و همه مستضعفان جهان به خاطر این مصیبت ابراز می داریم.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز اعلام کرد: شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه را به ملت و رهبری ایران تسلیت می‌گوییم.

مهدی المشاط، رئیس دولت نجات ملی یمن شهادت ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را به آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفته و اعلام کرد: ما بر حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران و اعتماد کامل به توانایی آن برای صبور بودن و غلبه بر مشکلات تاکید می کنیم.

او در ادامه افزود: شهید سید ابراهیم رئیسی نمونه یک رهبر شجاع مسلمان وفادار به مسائل امت و مشتاق رسیدن به آرمان های آن بود. مواضع آقای رئیسی در قبال مسائل امت به ویژه ایستادگی ایشان در کنار مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها، روشن، محکم و شجاعانه بود.

این مقام یمنی در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور مایل بود امت و مواضع آن را متحد کند و شکاف های بین آنها را از بین ببرد. آقای رئیسی با تمام توان نماینده مردم خود در مجامع بین المللی و منطقه ای بود و در مقابل استکبار آمریکا و اسرائیل موضع قاطعانه ای اتخاذ کرد.

المشاط در پایان نیز تاکید کرد شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی ضایعه بزرگی برای همه مردم امت اسلامی است.

بلاروس: دوست واقعی ما درگذشت

وزارت امور خارجه بلاروس ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، اعلام کرد که این یک ضایعه جبران ناپذیر تنها برای جامعه ایران نیست و دوست واقعی بلاروس درگذشت.

امیر قطر شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران را تسلیت گفت

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به دولت و ملت ایران به سبب شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و هیئت همراه در حادثه دردناک سقوط بالگرد تسلیت گفت و رحمت و مغفرت الهی را برای آنها و صبر و شکیبایی را برای خانواده هایشان مسئلت کرد.

همدردی رئیس جمهور مالدیو با خانواده‌های داغدار

محمد مویزو، رئیس جمهور مالدیو گفت: با اندوه عمیق از درگذشت نابهنگام دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سانحه غم انگیز هلیکوپتر، از خداوند متعال برای روح رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه تاسف بار رحمت و جنت فردوس را مسئلت دارم. فکر و دعای ما با خانواده های داغدار و ملت ایران در این ایام اندوه عمیق است.



در حال تکمیل...
به نقل از باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فردا صبح؛ سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی