شرایط و هزینه حمل حیوان خانگی با ایرلاین داخلی


شرایط و هزینه حمل حیوان خانگی با ایرلاین داخلی

اگر قصد دارید با هواپیما سفر نمایید باید قبل از خرید بلیت پرواز از قوانین و مقرراتی که ایرلاین و فرودگاه مورد نظر در مورد حمل حیوان خانگی با هواپیما وضع کرده‌اند، مطلع شوید. در این مقاله...

اگر قصد دارید با هواپیما سفر نمایید باید قبل از خرید بلیت پرواز از قوانین و مقرراتی که ایرلاین و فرودگاه مورد نظر در مورد حمل حیوان خانگی با هواپیما وضع کرده‌اند، مطلع شوید. در این مقاله ما به بررسی شرایط و هزینه حمل حیوان خانگی با ایرلاین داخلی پرداخته‌ایم. اگر در هنگام خرید بلیت استانبول به تهران به اطلاعاتی در مورد حمل حیوان با هواپیما نیاز دارید با ما همراه باشید.

شرایط حمل حیوان خانگی با ایرلاین داخلی

اگر قصد دارید با هواپیما به سفر داخلی یا خارجی بروید، بهترین ایرلاین برای خرید بلیت استانبول به تهران، پرواز شرکت ماهان است؛ چون این شرکت تنها ایرلاینی بوده که قوانین راحتی در مورد حمل حیوان خانگی با هواپیما وضع نموده است.

در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که شرایط فرودگاه با شرایط شرکت هواپیمایی در مورد حمل حیوان خانگی با هواپیما می‌تواند، متفاوت باشد. به همین دلیل ممکن است درخواست شما برای حمل حیوان خانگی با هواپیما رد شود.

شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما

هر چند که ایرلاین‌های داخلی به شما اجازه می‌دهند که با هواپیما حیوان خانگی خود را به سفر ببرید؛ ولی فرودگاه‌های ایرانی به شما اجازه نمی‌دهند که سگ یا هر حیوان خانگی دیگری را داخل کابین هواپیما ببرید.

بنابراین اگر قصد دارید با هواپیما حیوان خود را به سفر ببرید باید تاییدیه فرودگاه مورد نظر را بگیرید و برای او بلیت پرواز خریداری کنید.

برای سفرهای داخلی شما می‌توانید به پایانه مسافری بری، سگ گربه یا هر نوع حیوان خانگی که دارید را تحویل بدهید و آن را از فرودگاه مقصد تحویل بگیرید. برای این که هنگام حمل حیوانات خانگی با هواپیما دچار دردسر نشوید باید قبل از خرید بلیت پرواز مورد نظر از شرایط فرودگاه و شرایط شرکت هواپیمایی در مورد حمل حیوان خانگی با هواپیما اطلاع یابید.

برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما به چه مدارکی نیاز است؟

برای این که هنگام حمل حیوان خانگی با هواپیما در فرودگاه مشکلی برای شما ایجاد نشود. باید مدارکی که شرکت هواپیمایی آن‌ها را برای شما نام برده آماده کنید و به فرودگاه تحویل دهید. تاییدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه، اصل گواهی معتبر بهداشتی دولتی، تکمیل فرم مخصوص درخواست انجام امور موجود زنده، اصل برگه پرداخت کرایه حمل و گذرنامه حیوان یا شناسنامه از مدارکی هستند که هنگام حمل حیوان خانگی با هواپیما باید آماده شوند‌.

در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که در سفرهای خارجی دریافت گواهی بهداشتی معتبر بین‌المللی امری مهم و ضروری است؛ ولی در سفرهای داخلی ارائه چنین مدرکی چندان لازم نیست.

حمل حیوانات خانگی

برای پذیرش حیوانات خانگی در فرودگاه به چه شرایطی نیاز است؟

برای پذیرش حیوانات خانگی در فرودگاه به شرایطی مانند دریافت کد هواپیما از دفاتر فروش بلیت، مطلع شدن از مشکل یا مساله‌ای خاص ( برای این منظور 24 ساعت قبل از سفر باید با فرودگاه مبدا تماس بگیرید). 2 ساعت 30 دقیقه قبل از پرواز خارجی و 1 ساعت و 15 دقیقه قبل از پرواز داخلی باید در فرودگاه حضور داشته باشید.

10 دقیقه از تولد حیوان خانگی گذشته باشد ( برخی کشور سن حیوان خانگی برای حمل با هواپیما را 12 هفته تعیین کرده‌اند). 10 عدد پرنده تزئینی و 2 قلاده سگ یا گربه را داخل هواپیما می‌توانید، حمل کنید. دادن غذای سبک به حیوان، برای پروازهای که بیشتر از دو ساعت طول می‌کشند باید برای حیوان خانگی خود آب و غذا بیاورید‌، نیاز است. برخی از هواپیماها ممکن است، حیوانات زیر را نپذیرند:

  • حیواناتی که از ارزش معنوی و مادی خاصی برخوردار هستند.
  • حیواناتی که با سفر هوای ظاهری ناسازگار دارند.
  • حیواناتی که بوی تندی می‌دهند.
  • حیوانات بیمار و پرخاشگر

هزینه حمل حیوان خانگی با هواپیما

برای حمل حیوان خانگی باید هواپیما باید مبلغ اضافه‌ای را پرداخت نمایید. هزینه حمل حیوان خانگی در خرید بلیت استانبول به تهران با هواپیما بر اساس دو گزینه زیر انجام می‌شود:

  • وزن قفس
  • وزن حیوان

تعیین مبلغ دریافت بابت حمل حیوان خانگی بر روی بلیت استانبول به تهران به دو روش زیر انجام خواهد شد:

  • مجموع وزن حیوان خانگی و اهلی با قفس محاسبه، سپس ضرب آن در عدد 2
  • مجموع وزن پرنده با قفس محاسبه، سپس ضرب آن درعدد 4

برای حمل حیوان خانگی با هواپیما به چه نوع قفسی نیاز است؟

حیوان خانگی با هواپیما

برای حمل هر حیوان خانگی با هواپیما باید از قفس استفاده کنید. قفسی که حیوان یا پرنده داخل آن گذاشته می‌شود باید دارای مشخصاتی مانند ابعاد مناسب، اندازه بزرگ، منافذ تهویه، مستحکم و محکم، فاقد چرخ، دارای قفل، درج شماره تماس صاحب حیوان، نشانی و نام او روی قفس، مطلع بودن مسافران از خطر گازگرفتگی و نیش‌زدگی باشد. زیاد بودن حیوانات خانگی در کشورهای زیر باعث شده در این کشورها نتوان با هواپیما حیوان خانگی را حمل نمود:

  • قطر
  • بحرین
  • امارات متحده عربی
  • انگلیس

شرایط و هزینه حمل حیوان خانگی با ایرلاین داخلی

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همسر بشار اسد درگذشت + عکس ها