با دستور مخبر 6 کمیته اجرایی برای مدیریت امور ایام پیش رو تشکیل شد


با دستور مخبر 6 کمیته اجرایی برای مدیریت امور ایام پیش رو تشکیل شد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد که وقفه ای در جلسات هیات دولت ایجاد نشده است.

علی بهادری جهرمی ، سخنگوی دولت ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان گفت: باید عرض کنم که اگرچه سخت است، اما اعضای هیات دولت هم در جلسه عادی هیات دولت که روز گذشته در دقایق ابتدایی این واقعه ناگوار و هم جلسه فوق العاده‌ای که صبح امروز به ریاست آقای مخبر برگزار شد، محور اساسی صحبت اعضای دولت در کنار یاد و خاطره حضرت آیت الله رییسی این بود که مسیر خدمتی که شهید آیت الله رئیسی برقرار کردند هرگز نباید دچار وقفه شود.

وی ادامه داد: همواره تاکید دکتر رئیسی این بود که این مسیر خدمتی که برای مردم وجود دارد هرگز نباید دچار وقفه شود و حتی تاکید داشتند که روز تعطیل فقط برای مردم تعطیل است و کسی که در اینجا مسئولیت پذیرفته است باید در ساعات مختلف شبانه روز به صورت مضاعف تلاش کند و همه جمع کلامشان این بود که برای ادای دین به این شهدای بزرگوار این مسیر را ادامه دهیم.

با دستور مخبر ۶ کمیته اجرایی برای مدیریت امور ایام پیش رو تشکیل شد

وی افزود: از همین رو هیات دولت در روز قبل مصوباتی داشت. برای مثال آئین نامه ضریب حقوق کارکنان دولت اصلاح شد، لایحه موافقت نامه بین ایران و سوریه نهایی شد و به تصویب رسید که کمک می کند به تسهیل استرداد محکومان و در کنار این مصوبات جاری از روز قبل معاون اول شش کمیته اجرایی را برای مدیریت امور اجرایی این ایام ایجاد کردند ، برای مثال کمیته حقوقی و اقتصادی چه دربازار‌های مالی و چه مصرفی، کمیته رسانه و کمیته بین الملل برای درخواست حضور که از کشور‌های مختلف با آن مواجه هستیم. گزارش‌های بسیار خوبی هم از اعضای کمیته دریافت شد.

بهادری جهری افزود: در حوزه کمیته سیاست خارجی با توجه به شهادت آقای امیر عبداللهیان، آقای باقری مدیریت امور را در دست گرفتند. در حوزه اقتصادی هم وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی هریک گزارش هایی داشتند و خدارو شکر مسیر عهدی که دولت با مردم داشتند با دقت پیش می رود. یکی از برکات وجودی آقای رئیسی این وفاق و ایجاد وحدتی است که در سایر نهاد‌ها این تعامل را به خوبی نشان میدهد.

وی گفت: دولت برای اعلام عزای عمومی پیشنهاداتی داشت که نهایی شده و امروز اطلاع رسانی خواهد شد. تصمیم دولت این بود که آزمون‌های امتحانات دانش آموزان منظم برگزار شود. تاکید هیات وزیران این بود که اعلام عزای عمومی حتی الامکان خللی در آزمون‌های نهایی نداشته باشد و آزمون‌ها با قوت ادامه خواهد یافت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برانکو ایوانکوویچ این گونه قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفت + عکس