فیس تایم چیست؟ چطور از آن استفاده کنیم؟


فیس تایم چیست؟ چطور از آن استفاده کنیم؟

تابه‌حال از فیس‌تایم (FaceTime) استفاده کرده‌اید؟ فیس‌تایم پلتفرم تماس صوتی و تصویری دستگاه‌های هوشمند اپل است. کاربران آیفون با این اپلیکیشن می‌توانند با یکدیگر تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. در این مقاله بررسی می‌کنیم که فیس تایم چیست و...

تابه‌حال از فیس‌تایم (FaceTime) استفاده کرده‌اید؟ فیس‌تایم پلتفرم تماس صوتی و تصویری دستگاه‌های هوشمند اپل است. کاربران آیفون با این اپلیکیشن می‌توانند با یکدیگر تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. در این مقاله بررسی می‌کنیم که فیس تایم چیست و چطور باید از آن استفاده کرد، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کاربرد فیس تایم چیست؟

فیس‌تایم اولین بار در سال ۲۰۱۰ هم‌زمان با آیفون ۴ رونمایی شد. از ابتدا ایجاد تماس تصویری برای کاربران اپل بسیار جذاب بود، اما به‌مرور زمان فیس‌تایم در اکوسیستم اپل پیشرفت کرد و جذابیتش برای کاربران افزایش یافت. در حال حاضر فقط دستگاه‌های اپل می‌توانند برنامه فیس‌تایم را دانلود کنند، اما کاربران اندروید نیز می‌توانند در تماس‌های فیس‌تایم حضور داشته باشند. کارشناسان دنیای تکنولوژی می‌گویند چهارچوب فنی اپل برای تماس‌های فیس‌تایم جامع و کامل است و تماسی امن و آسان بین کاربران برقرار می‌کند. آنها معتقدند فیس‌تایم تجربه‌ای رضایت‌بخش است که حتی در تماس بین افراد با فاصله جغرافیایی زیاد هم تأخیر کمی دارد.

چگونه فیس تایم را فعال کنیم؟

در گوشی‌های آیفون، قابلیت فیس‌تایم و آی‌مسیج (iMessage) به‌طور پیش‌فرض فعال است. وقتی شما سیم‌کارت خود را در دستگاه قرار می‌دهید، فیس‌تایم فعال می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن یا آدرس اپل‌آیدی (Apple ID) مخاطبان خود با آنها تماس صوتی و تصویری بگیرید. تمام دستگاه‌های اپل فیس‌تایم دارند. کافی است روی آیپد یا مک‌بوک وارد حساب کاربری آی‌کلود (iCloud) خود شوید و با مخاطبان خود تماس بگیرید. اگر فیس‌تایم موبایلتان کار نمی‌کند یا خاموش شده است، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید تا دوباره آن را فعال کنید.

وارد تنظیمات شوید و صفحه را پایین بیاورید تا گزینه فیس‌تایم را ببینید. وارد این بخش شوید و دکمه فیس‌تایم را فعال کنید. گزینه Use your Apple ID for FaceTime را بزنید و اطلاعات اپل‌آیدی خود را وارد کنید. برای فعال سازی فیس تایم با شماره تلفن باید گزینه تماس با شماره را نیز فعال کنید. اگر موبایلتان دو سیم‌کارت دارد، روی شماره‌ دلخواهتان بزنید. در تماس‌های صوتی و تصویری این شماره به مخاطبان نمایش داده خواهد شد. برای خاموش‌کردن فیس‌تایم هم کافی است دوباره وارد همین بخش شوید و دکمه سبزرنگ فیس‌تایم را غیرفعال کنید.

تماس تصویری با فیس‌تایم

طبق نظرسنجی‌ها، برخی کاربران آیفون نمی‌دانند فیس تایم چیست facetime قابلیت جذاب دستگاه‌های اپل برای برقراری تماس تصویری است. برای برقراری تماس با دوستانتان شما چند راه دارید. ساده‌ترین روش استفاده از برنامه فیس‌تایم است. برای این کار باید ابتدا وارد اپلیکیشن شوید، سپس مخاطب مدنظرتان را انتخاب کنید و روی گزینه فیس‌تایم بزنید. در این حالت شما می‌توانید بین گزینه تماس تصویری و صوتی انتخاب کنید. آیکون دوربین نماد تماس تصویری و آیکون گوشی نماد تماس صوتی است.

با روش بعدی می‌توانید وارد فهرست مخاطبین خود شوید و مخاطب خود را انتخاب کنید و روی گزینه فیس‌تایم بزنید. در برنامه آی‌مسیج هم اگر روی نام مخاطب بزنید، می‌توانید از طریق فیس‌تایم با او تماس بگیرید. در این دو روش شما فقط می‌توانید تماس تصویری بگیرید، اما در روش اول انتخاب با شماست که تماس صوتی یا تصویری داشته باشید. وقتی تماس تصویری برقرار شود دوربین جلوی دستگاه شما فعال می‌شود و می‌توانید دوستان و خانواده‌تان را ببینید. کیفیت تماس‌های فیس‌تایم اغلب بالاست و کاربران آیفون همیشه از این قابلیت راضی بوده‌اند.

تماس صوتی با فیس‌تایم

فیس تایم چیست facetime

اگر به تماس‌های ویدئویی علاقه زیادی ندارید، شاید از خودتان بپرسید چگونه تماس صوتی فیس تایم را فعال کنیم. شما برای استفاده از تماس صوتی فیس‌تایم به اینترنت نیاز دارید. می‌توانید از وای‌فای (WiFi) یا اینترنت سیم‌کارت استفاده کنید. بیشتر کاربران آیفون معتقدند تماس صوتی فیس‌تایم بهتر از تماس‌های معمولی است، چراکه در این روش کیفیت تماس بهتر است و شما می‌توانید با دوستان و خانواده خود در سراسر جهان تماس بگیرید. تماس صوتی فیس‌تایم تنها نسخه فیس‌تایم است که روی اپل‌واچ (Apple Watch) کار می‌کند. این ویژگی برای بعضی از افراد خیلی مهم است، زیرا می‌توانند حین ورزش یا رانندگی هم تماس‌های خود را پاسخ دهند.

فیس تایم برای اندروید

شرکت اپل با معرفی سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۵ (iOS 15) از قابلیت جدید فیس‌تایم رونمایی کرد. با این به‌روزرسانی سیستم‌ عامل‌های ویندوز و اندروید هم می‌توانند از فیس‌تایم استفاده کنند. برای برقراری تماس فیس تایم برای اندروید، کاربر اپل باید یک لینک دعوت برای دیگران بسازد. این لینک در تمام گوشی‌های همراه و رایانه‌های شخصی کار می‌کند و شما می‌توانید تماس‌های تکی یا گروهی خود را در پلتفرم فیس‌تایم برنامه‌ریزی کنید.

برای ساخت لینک کافی است وارد برنامه فیس‌تایم شوید و روی گزینه ساخت لینک (Create Link) بزنید. حال باید این لینک را از طریق پیام متنی، ایمیل یا هر سرویس پیام‌رسان دیگری برای مخاطبان خود بفرستید. شما می‌توانید لینک را برای روز و ساعت خاصی برنامه‌ریزی کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید تا همه در زمان مناسب به جلسه تک‌نفره یا گروهی شما بپیوندند.

آیا استفاده از فیس‌تایم رایگان است؟

استفاده از فیس‌تایم برای تمام تماس‌های داخلی و بین‌المللی رایگان است. تنها چیزی که به آن نیاز دارید اتصال به اینترنت است. اگر موبایل شما به شبکه وای‌فای وصل است، می‌توانید با فیس‌تایم تماس بگیرید. در شرایطی که وای‌فای ندارید هم امکان برقراری تماس با اینترنت تلفن همراه وجود دارد. فیس‌تایم معمولا حجم اینترنت زیادی مصرف می‌کند و در تماس‌های تصویری گروهی مصرف داده‌ها زیاد است، بنابراین بهتر است به شبکه وای‌فای وصل باشید. اگر نمی‌خواهید از حجم اینترنت همراهتان برای فیس‌تایم استفاده کنید باید وارد تنظیمات شوید، روی گزینه Cellular بزنید و کلید سبز فیس‌تایم را خاموش کنید.

فیس‌تایم در کدام کشورها فعال است؟

فیس‌تایم تقریبا در تمام کشورهای جهان فعال است. تنها کشوری که تماس‌های فیس‌تایم را محدود کرده، امارات متحده عربی است. در عربستان سعودی برای استفاده از فیس‌تایم باید ورژن سیستم‌عامل موبایلتان ۱۱.۳ یا بالاتر باشد. در کشور پاکستان نیز آیفون‌هایی که سیستم‌عاملشان قدیمی‌تر از ۱۲.۴ است، نمی‌توانند از فیس‌تایم استفاده کنند. علاوه‌بر این موارد، کشور چین تماس‌های صوتی فیس‌تایم را محدود کرده‌ است، بنابراین اگر می‌خواهید از تمام قابلیت‌های فیس‌تایم استفاده کنید، بهتر است از چین و امارات گوشی نخرید.

سخن آخر

در دنیای مدرن، ارتباطات جهانی اهمیت زیادی دارند. شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند با ارائه تکنولوژی‌های جدید رابطه انسان‌ها را آسان‌تر کنند. یکی از بهترین روش‌های تماس صوتی و تصویری بین‌المللی فیس‌تایم اپل است. این قابلیت در اکوسیستم اپل تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران رقم می‌زند. علاوه‌بر آن کاربران آیفون می‌توانند از دوستان خود دعوت کنند تا با دستگاه‌های اندرویدی هم به تماس‌های فیس‌تایم بپیوندند.

اگر این مقاله برایتان مفید بوده است، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و نظرتان را برایمان بنویسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاریخ رونمایی و عرضه گلکسی S24 فاش شد