شهید امیرعبداللهیان، مرد دیپلماسی عزتمندانه


شهید امیرعبداللهیان، مرد دیپلماسی عزتمندانه

از شرق تا غرب دنیا آثار عزتمندی دیپلماسی انقلابی ایرانی هویداست، تأثیر اقدامات یار دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌توان در کشورهای همسایه و جبهه مقاومت دید. از یمن، سوریه و عراق تا چین و روسیه پیام تسلیت فرستاده اند. در داخل نیز فضا، فضای پس از شهادت حاج قاسم است که مردم یکصدا از همان دیپلماسی عزتمندانه می‌گویند.

شهید امیرعبداللهیان، مرد دیپلماسی عزتمندانه

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب، محترم و مغتنم کشورمان که در سفر آذربایجان شرقی برای افتتاح چند پروژه ملی حضور داشت، در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان به شهادت رسید. حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار تبریز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و به شهادت رسیدند. خلبان بالگرد و محافظ رئیس‌جمهور نیز جزو شهدای سانحه هستند.


آیت‌الله رئیسی و همراهانش پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند که در میانه راه دچار سانحه شدند و بالگرد سقوط کرد.

شهید امیرعبداللهیان را باید به دلیل عزت و کرامتی که به ایران اسلامی داد، تمام خط و نشان‌هایی که برای رژیم صهیونیستی و دشمنان انقلاب کشید، ستود


حسین امیرعبداللهیان، از دیپلمات های انقلابی و خوش‌نامی بود که در دوران خدمتش در قامت چهره ای سیاسی خدمات بسیاری به مردم کشورمان و جبهه مقاومت انجام داد و درنهایت مزد خدمات مخلصانه اش را با شهادت در کنار رئیس جمهور محبوب ایران زمین دریافت کرد.


امیرعبداللهیان نخستین وزیر امور خارجه شهید تاریخ ایران، یکی از بهترین و باتجربه ترین وزیران کابینه شهید آیت الله رئیسی و فردی بود که در دوران مسئولیت موفقیت‌های راهبردی و بلندمدت برای منافع ملی و کشورهای منطقه به دست آورد به نماد ملی تاریخ سیاسی ایران تبدیل شد.


شهید امیرعبداللهیان را باید به دلیل عزت و کرامتی که به ایران اسلامی داد، تمام خط و نشان‌هایی که برای رژیم صهیونیستی و دشمنان انقلاب کشید، ستود. مردم ایران هنوز خاطرات دیپلماسی ذلیلانه برخی غربگراها را فراموش نکرده اند و از یادشان نیز نخواهد رفت که جمهوری اسلامی ایران مانند شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ای به خود دیده باشد.


صادقانه بگویم، اندک زمانی بود که ملت ایران در حال غرور و افتخار به دلیل دیپلماسی عزمندانه جمهوری اسلامی بودند که نتیجه هماهنگی کامل دیپلماسی و میدانی بود که دیپلمات شهید، حسین امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه رقم زده بود.

از شرق تا غرب دنیا آثار عزتمندی دیپلماسی انقلابی ایرانی هویداست؛ تأثیر اقدامات یار دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی را می توان در کشورهای همسایه و در جبهه مقاومت دید. از یمن، سوریه و عراق تا چین و روسیه پیام تسلیت فرستاده اند. در داخل نیز فضا، فضای پس از شهادت حاج قاسم است که مردم یکصدا از همان دیپلماسی عزتمندانه می گویند. توییت دختر شهید رکن آبادی درباره شهید حسین امیرعبداللهیان نکته قبل تأملی دارد که نوشت، «شهادت می‌دهم بعد از رفیقت برای من پدری کردی... چقدر شهید به نامت می آید... خدانگهدار رفیق پدر».

بله! در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی بنویسید، حسین امیرعبداللهیان نخستین وزیر امور خارجه ایران بود که به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وزیر امور خارجه شجاع و مردمی کشورمان از ابتدای عملیات «طوفان‌الاقصی» با سفرها و رایزنی‌های مستمر منطقه‌ای فتح بابی در عرصه دیپلماسی حمایت از فلسطین باز کرد. روزهایی که در مجامع بین المللی به صراحت از آرمان فلسطین دفاع کرد و مانند برخی غربگراها از محکوم کردن جنایت های مستکبران عالم دچار لکنت نشد و با اقدامات عزتمندانه اش قلب میلیون ها فلسطینی مظلوم و رنج دیده را شاد کرد.


بی تردید مردم و مقاومت فلسطین، آنچه را که شهدای خدمت، آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان برای آرمان فلسطین و حمایت از مردم در مجامع بین المللی و منطقه ای انجام دادند، فراموش نخواهند کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وام 400 میلیونی مسکن محرومین چه شرایطی دارد؟