تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر


تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر

با دستور معاون اول رئیس‌جمهور، کمیته‌های پنج‌گانه‌ای برای پیگیری امورات جاری کشور تشکیل شده است.

تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت در گفت‌وگویی ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه ایشان گفت: اعضای هیأت دولت هم در جلسه عادی دیروز دولت که در میانه جلسه خبر سانحه رسید و هم در جلسه امروز صبح که جلسه فوق‌العاده بود و هر دو به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، همگی تأکید داشتند که مطابق تأکیدات شهید آیت‌الله رئیسی باید خدمت به مردم را با سرعت مضاعف پی بگیریم. ایشان همواره تأکید داشتند که ما باید دائم مشغول کار باشیم و حتی روزهای تعطیل هم باید کار کنیم.


وی افزود: امروز هیأت دولت دستور جلسه و مصوبات جاری خود را نیز داشت. هیأت تطبیق مقررات مجلس آیین‌نامه‌هایی از دولت را با ایراد مواجه کرده بود که در موعد زمانی باید نسبت به آن رسیدگی می‌شد.


سخنگوی دولت ادامه داد: آیین‌نامه ضریب حقوق کارکنان دولت که نیازمند اصلاح بود، با موافقت هیأت وزیران اصلاح شد. موضوعات جاری مانند لایحه موافقتنامه بین ایران و سوریه که پیش از این رفت و برگشت‌هایی داشت و جزو اولویت‌هایی بود که آقای رئیسی بر آن تأکید داشتند، الحمدلله نهایی شد و به تصویب هیأت وزیران رسید.


بهادری‌جهرمی تصریح کرد: اعلام پذیرش نسبت به یک کنوانسیون بین‌المللی که به استرداد مجرمین و محکومان و متهمان تسهیل می‌کند نیز روز گذشته به تصویب هیأت وزیران رسید.


وی اضافه کرد: در کنار این مصوبات جاری، از روز گذشته آقای مخبر، پنج کمیته را برای مدیریت امور این ایام تشکیل داد که کمیته‌های اجرایی و تشریفات برای برگزاری مراسمات، کمیته حقوقی، کمیته اقتصادی برای مدیریت مسیر خدمتگزاری به مردم، کمیته رسانه و کمیته بین‌الملل با توجه به درخواست‌های متعدد بین‌المللی برای حضور در مراسم وجود داشت، تشکیل شده است.


بهادری‌جهرمی اظهار کرد: الحمدلله در جلسه امروز، گزارش‌های خوبی از عملکرد کمیته‌ها ارائه شد، آقای علی باقری با توجه به شهادت آقای امیر عبداللهیان، ریاست کمیته بین‌الملل را بر عهده گرفت، مسیر خدمتی که عهد دولت‌مردان با رئیس‌جمهور بود پی گرفته می‌شود.


وی تأکید کرد: امیدواریم ما دولت‌مردان بتوانیم با تلاش مضاعف، عهد و دینی که شهید آیت‌الله رئیسی بر گردن ما دارد را ادا کنیم و مسیر ایشان در خدمت به مردم را ادامه دهیم.


سخنگوی دولت اظهار کرد: یکی از برکات وجود آیت‌الله رئیسی در دوران حیات و بعد از شهادت ایشان، وفاق و ایجاد وحدتی است که به وجود آمده است. تعامل بسیار نزدیکی با سایر قوا برای سرعت‌بخشی خدمات به مردم داریم.


بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و با پای کار بودن مردم و مسئولان تمامی قوا، مانند سوابق تاریخی جمهوری اسلامی در عروج بزرگان و مسئولان خود، نهضت خدمت‌رسانی با جدیت و با مدیریت خوب آقای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد 2.5 میلیون دلاری به ایران بازگردانده شد / این شیاد ماهرانه میلیاردر شده بود + جزییات