وضعیت گردشگری کرمانشاه مطلوب نیست!/ فرمانی: توسعه گردشگری فراسازمانی است+فیلم


وضعیت گردشگری کرمانشاه مطلوب نیست!/ فرمانی: توسعه گردشگری فراسازمانی است+فیلم

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ صنعت گردشگری به دلیل مزایایی که به همراه دارد و به دلیل داشتن نقش تجاری به عنوان یک فعالیت تجاری که تقاضا و رشد بسیاری از صنایع را ایجاد می کند، دارای اهمیت است....

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ صنعت گردشگری به دلیل مزایایی که به همراه دارد و به دلیل داشتن نقش تجاری به عنوان یک فعالیت تجاری که تقاضا و رشد بسیاری از صنایع را ایجاد می کند، دارای اهمیت است. گردشگری نه تنها به فعالیت های اقتصادی بیشتر کمک می کند بلکه اشتغال و درآمد بیشتری ایجاد می کند و نقش بسزایی در توسعه دارد.

گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و سریعترین صنایع در حال رشد در سطح جهان می باشد که بر منابع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و آموزشی کشورها تأثیر می گذارد. اثرات مثبت گردشگری بر اقتصاد یک کشور شامل رشد و توسعه صنایع مختلفی است که مستقیماً با صنعت گردشگری مرتبط هستند، مانند حمل و نقل، اسکان، حیات وحش، هنر و سرگرمی و...

استان کرمانشاه با دارا بودن طبیعت چهار فصل و وجود گردشگری خوراک ( شهر خلاق خوراک جهان )، مذهبی (اربعین)، تاریخی و فرهنگی می تواند مقصد خوبی برای گردشگران باشد اما لازمه ابتدایی آن، رفع مشکلات و موانع پیش رو و سپس تبلیغ و توسعه آن است. متاسفانه در سال های اخیر وضعیت گردشگری کرمانشاه باوجود ظرفیت های آن مناسب نبوده و انتقادات بسیاری را در پی داشته است.

حسین مسکنه خبرنگار رکنا در نشست خبری داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب گردشگری کرمانشاه باوجود پتانسیل های آن، خواستار ارائه برنامه ها و تلاش بیشتر در این زمینه شد.

photo_2024-05-19_02-19-57

فرمانی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا ضمن پذیرش انتقادات اظهار کرد: با همکاری فرمانداران شهرستان های استان، تقویم گردشگری شهرستان ها با اتکا به داشته ها و برندسازی آن شهرستان تهیه شده است و زین پس جشنواره های مختلفی را در این شهرستان ها خواهیم داشت.

وی افزود: موضوع تقویت گردشگری یک مسئله فراسازمانی است که باید تمامی نهادهای دولتی و خدماتی برای توسعه آن نقش آفرینی کنند بعنوان مثال سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در این زمینه همکاری خوبی با ما داشته و با برگزاری برنامه و جشنواره های مختلف بصورت مشارکتی و یا مستقل درحال فعالیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: موضوع تبلیغات در بحث گردشگری دارای اهمیت است که درحال رایزنی با اداره کل راهداری جهت در اختیار گرفتن تابلوهای تبلیغاتی سطح جاده های استان هستیم.

تقویت بوم گردی ها، رشد صنایع دستی و سوغات بخش دیگری از برنامه های میراث فرهنگی استان کرمانشاه است که فرمانی به آن ها اشاره کرد.

رکنا: باتوجه به وضعیت بد کرمانشاه در بحث اشتغال و آمار بالای بیکاری و همچنین نیازمند بودن سرمایه مالی بالا جهت احداث کارخانه و...، بی‌شک تقویت گردشگری و استفاده از ظرفیت آن می تواند ضمن ایجاد اشتغال باعث توسعه زیرساختی و اقتصادی شود که امیدواریم مسئولین امر توجه ویژه به این موضوع داشته باشند. رکنا اقدامات و برنامه های میراث فرهنگی و همچنین وعده های مسئولین امر در حوزه گردشگری کرمانشاه را رصد خواهد کرد.

حسین مسکنه/ کرمانشاه



وضعیت گردشگری کرمانشاه مطلوب نیست!/ فرمانی: توسعه گردشگری فراسازمانی است+فیلم

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این آجیل چربی‌های بدن را به سرعت آب می‌کند!