خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور در ارگ جدید بم راه اندازی شد


خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور در ارگ جدید بم راه اندازی شد

شرکت کرمان موتور در راستای افزایش توان تولید داخلی قطعات و مجموعه های مورد نیاز برای محصولات خود، اقدام به راه اندازی کارخانه تازه ای در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نموده است. این مجموعه تولیدی جدید با همکاری یک شریک تجاری...

شرکت کرمان موتور در راستای افزایش توان تولید داخلی قطعات و مجموعه های مورد نیاز برای محصولات خود، اقدام به راه اندازی کارخانه تازه ای در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نموده است. این مجموعه تولیدی جدید با همکاری یک شریک تجاری معتبر اروپایی، مسئولیت تولید دو نوع گیربکس نوین CVT را برای خودروهای J4 و S3 برعهده خواهد داشت. آیین رسمی گشایش این خط تولید در هفته جاری و با حضور مقامات ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می گردد.

قوای محرکه کرمان خودرو از سال 1387 در ارگ جدید بم فعالیت خود را آغاز نموده و مسئولیت مونتاژ و ساخت انواع موتور، گیربکس و اکسل برای خودروهای سواری را برعهده داشته است. این شرکت در گذشته به عنوان تامین کننده اصلی مجموعه های قوای محرکه شامل موتور، گیربکس و اکسل برای محصولات کرمان موتور شناخته می شد و تجربه تولید گیربکس خودروی پراید را در کارنامه خود دارد. اکنون در قالب یک سرمایه گذاری جدید، خط تولید دو نوع گیربکس پیشرفته CVT در این مجموعه راه اندازی شده است.

خط تولید گیربکس CVT کرمان موتور در ارگ جدید بم راه اندازی شدخط تولید گیربکس CVT کرمان موتور در ارگ جدید بم

گیربکس های CVT تولیدی این کارخانه جدید، علاوه بر استفاده در خودروی سدان متوسط کی ام سی ایگل که بر پایه پلتفرم بومی سازی شده J4 توسعه یافته، می تواند نیاز سایر خودروسازان را نیز تامین نماید. برای راه اندازی این خط تولید، در کارخانه ای به وسعت 2100 متر مربع، سرمایه گذاری قابل توجهی معادل 7 میلیون دلار و 100 میلیارد تومان صورت گرفته و این مجموعه در فاز نخست، ظرفیت تولید سالانه 150 هزار دستگاه گیربکس CVT را خواهد داشت.

محصولات این خط تولید از آخرین فناوری VT2i در زمینه گیربکس های CVT بهره مند می باشند و در فرآیند تولید آنها از روش پوکایوکه و سیستم بررسی کیفیت قطعات استفاده شده است. از مهمترین دستاوردهای این پروژه می توان به کاهش چشمگیر نیاز به ارز برای واردات گیربکس های CVT مورد استفاده در خودروهای اقتصادی و میان رده اشاره نمود. داخلی سازی و تولید این گیربکس ها در داخل کشور، صرفه جویی ارزی سالیانه 60 میلیون دلاری را به همراه خواهد داشت.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پورشه 988 ویژن، هایپرکاری که اشتوتگارت باید بسازد!