تقویت روابط ایران با عربستان سعودی خاری در چشم اسرائیل


تقویت روابط ایران با عربستان سعودی  خاری در چشم اسرائیل

امیرعبداللهیان "در دیپلماسی شاتل خود در نزدیک کردن ایران و عربستان سعودی که خاری در چشم اسرائیل بود، کاملاً مؤثر بود".

دکتر الکساندر آزادگان، استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل مستقر در ایالات متحده و مشاور ارشد ژئوپلیتیک مرکز مطالعات استراتژیک صربستان، به اسپوتنیک گفت: از نظر پیامدهای درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و وزیر امور خارجه وی، "فراموش نکنیم که حسین امیرعبداللهیان یک دیپلمات کارکشته بود".
آزادگان تاکید کرد: امیرعبداللهیان "در دیپلماسی شاتل خود در نزدیک کردن ایران و عربستان سعودی که خاری در چشم اسرائیل بود، کاملاً مؤثر بود".
شاید خیلی ها از سخت کوشی و دیپلماسی فوق العاده ای که دکتر امیرعبداللهیان برای اجتناب از جنگ بین ایران و آذربایجان انجام داد، آگاه نباشند. این بسیار طعنه آمیز است که این هلیکوپتر در مرز ایران و آذربایجان سقوط کرده است.
وی گفت: «جالب است که چقدر کشور ایران در بازی‌های بزرگ ژئوپلیتیک نقش مهمی دارد. ایران یکی از امضاکنندگان سازمان همکاری شانگهای است و به تازگی به عضویت بریکس درآمده است که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی نیز می‌شود. ایران می‌خواهد در طرح جاده و کمربند چینی‌ها نقش داشته باشد. ایران روابط بسیار نزدیکی با روسیه دارد. و همه ما از تنش عظیم بین ایران و آمریکا در 45 سال گذشته آگاه هستیم».

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ریزش یک ساختمان مسکونی در استانبول + عکس