واکنش مراجع تقلید به شهادت ابراهیم رئیسی


واکنش مراجع تقلید به شهادت ابراهیم رئیسی

جمعی از مراجع عظام تقلید، با صدور پیام های جداگانه ای شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب و هوایی، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند. در این سانحه هوایی، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهان او از جمله امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

در پی این حادثه ناگوار و تلخ جمعی از مراجع عظام تقلید، با صدور پیام های جداگانه‌ای شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و همراهان آورده است: ایشان نمونه بارزی از مسوول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی: این سانحه سنگین و تلخ موجب تألم فراوان شد

آیت‌الله جوادی‌آملی: سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس ‌جمهور و امام جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

آیت الله نوری همدانی: حجت‌الاسلام رئیسی تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود

مرجع‌تقلید شیعیان در پیام تسلیتی بیان کرد: مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود.

پیام تسلیت آیت الله سیستانی در پی شهادت آیت الله رئیسی

آیت الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق در پیام تسلیت خود به ملت ایران آورده است: خبر درگذشت جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد، موجب تاثر و تاسف شد.

آیت الله سیستانی در این پیام ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک به ملت شریف و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، از خداوند متعال برای عزیزان جان‌باخته رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان و خانوادهای داغدارصبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

پیام تسلیت آیت الله سبحانی در پی شهادت خادم الرضا آیت الله رئیسی

آیت‌الله سبحانی هم با صدور پیامی شهادت خادم الرضا آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و هیات همراه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا للّه وانا الیه راجعون

ضایعه جانگداز شهادت رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی (قدس سره)، و هیأت همراه، دل‌های بیدار را تکان داد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

آن عزیز از دست رفته انسانی فداکار و پرتلاش بود که به شهادت همگان وقت خود را در دوران ریاست جمهوری بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی وقف نمود؛ و بحمدالله تا آنجا که شرائط اجازه می‌داد موفقیت بالایی داشت.

اینجانب شهادت ایشان و هیأت همراه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، و جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان و دکتر رحمتی استاندار تبریز را به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، و ملت سرفراز ایران و خانواده‌های معزز آنان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای همگان غفران و رضوان الهی و علو درجه را خواهانم.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ظرفیت صادرات فولاد کشور به 15 میلیون تن می‌رسد