بورس فردا با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود؟


بورس فردا با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود؟

بازار سهام امروز در پی شهادت رئیس‌جمهوری و همراهان تعطیل اعلام شد. در همین ارتباط رهبر انقلاب، پنج روز عزای عمومی اعلام کردند. میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهوری، نیز پس از جلسه هیات دولت در برابر دوربین رسانه‌ها حاضر شد و اعلام کرد ادارات و سازمان‌ها تعطیل نخواهند بود. بر همین اساس اکنون این سوال مطرح است که آیا بازار سهام همچنان تعطیل خواهد بود یا با تمهیداتی، معاملات را از سر خواهد گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز اعلام شد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد جان باخته و به شهادت رسیده‌اند. بر همین اساس نیز بورس تهران امروز تعطیل و جریان معاملات بازار سهام متوقف شد. اکنون این سوال مطرح است که آیا بورس فردا هم تعطیل است؟

تعطیلی در کار نیست!

لحظاتی پیش، میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، بعد از اتمام اولین جلسه هیات دولت در نبود ابراهیم رئیسی گفت: جلسه دیروز هیات دولت طبق برنامه قبلی در ساعت 15 برگزار و سه سناریو برای سانحه در نظر گرفته شد. نخست اینکه رئیس‌جمهوری به سلامت برگردد و اگر کسالتی هم باشد، مانعی برای انجام امور جاری در میان نباشد و حتی اگر حالت سوم هم رخ دهد، تعطیلی در کار نباشد.

او ادامه داد: همایش امروز بهره‌وری هم برگزار شد؛ چراکه خط مشی رئیس‌جمهوری این بود که حتی یک روز هم نباید کار مردم متوقف شود. حتی زمانی که رستم قاسمی فوت کرد بعد از انجام مراسم، جلسه هیات دولت برگزار شد.

لطیفی افزود: بنابراین در جلسه امروز هیات دولت که ساعت 7:30 برگزار شد، مقرر شد تعطیلی در کار نباشد و هیچ‌کس نباید کار را تعطیل کند.

از سرگیری معاملات بازار سهام با محدودیت دامنه نوسان

با توجه به اظهارات معاون رئیس‌جمهوری مبنی بر ادامه فعالیت ادارات و سازمان‌ها در ایام عزای عمومی، این گمانه مطرح است که بازار سهام فردا تعطیل نخواهد بود. به‌ویژه اینکه تعطیلی امروز بازار سهام نیز به دلیل جلوگیری از وارد آمدن شوک خبری به دادوستدها بوده و ضربه را گرفته است. بر همین مبنا بعید به نظر می‌رسد تعطیلات بازار سهام بیش از این ادامه یابد.

در همین ارتباط، یک منبع آگاه در سازمان بورس در این باره به تجارت‌نیوز اعلام کرد این سازمان هنوز جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری درباره وضعیت بازار سهام در روز سه‌شنبه برگزار نکرده اما احتمال قوی بر آن است که فردا بورس تهران با محدودیت دامنه نوسان، معاملات را از سر بگیرد.

گزارش‌‎های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وضعیت شاخص بورس امروز 23 اسفند 1401