احیای بیش از 10 هزار بنگاه راکد در دو سال و نیم گذشته


احیای بیش از 10 هزار بنگاه راکد در دو سال و نیم گذشته

رئیس سازمان اداری استخدامی گفت: در دو سال ونیم گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۱۰ هزار شرکت رسیده و بیش از ۱۰ هزار بنگاه راکد احیا شده است.

احیای بیش از 10 هزار بنگاه راکد در دو سال و نیم گذشته

به گزارش راهبرد معاصر؛ میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در همایش ملی بهره وری ایران با بیان اینکه تحقق بهره وری در گام نخست با تغییر نگاه مدیران و در گام بعد با تغییر نگاه مردم و تعمیق فرهنگ بهره وری عملیاتی خواهد شد گفت: باید روحیه مدیریت جهادی در بین مدیران و کارکنان ارتقا داده شود.

وی به افزایش شاخص بهره وری در کشور اشاره کرد و گفت: این ارتقای شاخص ناشی از تدبیر رئیس جمهوری بود.

لطیفی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم باید به بهره برداری برسد گفت: سد قیزقلعه سی که رئیس جمهور برای بهره برداری از آن دچار حادثه شد، بیش از ۱۹ سال معطل مانده بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه‌داد: همچنین قرار بود رئیس جمهوری در تبریز یک پروژه ارتقای کیفیت پالایشگاه را در راستای افزایش بهره وری افتتاح کنند که میزان تولید را از سالیانه ۲ میلیون تن فعلی به پنج میلیون تن می‌رساند.

لطیفی با بیان اینکه تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار از جمله اقدامات مهم در حوزه بهره وری است گفت:رئیس جمهور تاکید داشتند تا کار مردم تسهیل شود و فقط حمایت، هدایت و نظارت انجام شود.

وی با بیان اینکه فعال سازی بخش مسکن از دیگر اقدامات در دست اجرای دولت است افزود: مردمی سازی امور، بسیار مورد تاکید رئیس جمهور بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به توجه ویژه دولت سیزدهم به دانش بنیان‌ها اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در این دولت به ۱۰ هزار شرکت افزایش یافت و رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها تاکید ویژه داشت.

لطیفی ادامه‌داد: اکنون تعداد زیادی از قرارداد‌های بار اول با دانش بنیان‌ها داریم که بخش دولتی استفاده می‌کند.

وی، مهارت افزایی در مدارس را از دیگر اقدام‌ها دانست و اظهار داشت: بحث توانمندسازی هنرستان‌ها در دستور کار است.

لطیفی یادآور شد: بیش از ۱۰هزار بنگاه راکد در دولت سیزدهم احیا شده است که احیای این میزان بنگاه غیرفعال اقدام بزرگی در بخش بهره وری بود و این روند احیای بنگاه های راکد همچنان ادامه دارد./باشگاه خبرنگاران جوان


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راز شعبده بازی گات تلنت لو رفت / تکنیک ایستادن روی هوا !