ابراز همدردی چین با دولت و ملت ایران


ابراز همدردی چین با دولت و ملت ایران

اقتصادنیوز: ما جائو شو، قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر امروز دوشنبه در تماس تلفنی با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت عمیق و همدردی شی جین پینگ رییس‌جمهور و وانگ یی وزیر امور خارجه چین با دولت و مردم ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ما جائو شو در این گفت‌وگو با گرامیداشت نقش سید ابراهیم رئیسی در تحکیم و تعمیق مشارکت راهبردی ایران و چین، ضمن اشاره به پیام آقای شی، ایشان را دوست خوب مردم چین دانست که رهبری چین از درگذشت ایشان احساس افسوس و تأسف می‌کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه چین همچنین نقش امیرعبداللهیان در پیشبرد برنامه بیست و پنج ساله و تعاملات منطقه ای را گرامی داشت و ابراز تأسف وزیر خارجه چین از این حادثه را یادآور شد.

خبر مرتبط
پیام تسلیت انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی

اقتصادنیوز: انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور و جمعی از همراهانش پیام تسلیتی را منتشر کرد.

علی باقری نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام آمادگی طرف چینی از ساعات نخست این رویداد و مساعدت انجام شده در شبانه روز گذشته، از ارسال پیام‌های تسلیت و تماس تلفنی روز جاری مقامات چین تمجید نمود و آن را نشانه ای از عمق مشارکت راهبردی دو کشور و دوستی و حمایت دو دولت از یکدیگر در مقاطع حساس عنوان نمود.

خبر مرتبط
واکنش مقامات خارجی به شهادت ابراهیم رئیسی / نخست وزیر تایلند: در این دوران سخت، فکرم با مردم ایران است

اقتصادنیوز: شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و برخی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران با واکنش گسترده مقامات رسمی کشورهای دنیا همراه شد.

سرپرست وزارت امور خارجه عزم دولت ایران برای پیشبرد همکاری همه جانبه ‌و بدون وقفه با چین و هماهنگی نزدیک وزارت خانه های امور خارجه دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تمهیدات شهرداری منطقه 19 در راستای برپایی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)